Ja no. Ampak bodimo realni. Živimo v Sloveniji kjer 80% ljudi doleti srčni zastoj, kadar vidijo rabljen avto z več kot 150.000 kilometri. Še vedno razmišljajo kot v času zastave, kjer je bilo 150 tisoč že veliko. Potem se je treba vprašati, če v Sloveniji drži logika, da je bolje imeti velik in drag avto, kjer naklepaš z dolgimi relacijami 300.000 kilometrov v petih letih. Lahko ga kupiš, ko ga boš prodajal pa boš zanj dobil toliko, da si lahko kupiš Tomosov skuter. Pri nakupu pa bo stal toliko kot polovica stanovanja izven Ljubljane.
Moje izkušnje so, da je slovenski mentaliteti najbolj prilagojen Clio ter Golf. Relativno znosna nabavna cena, povsem uporaben za po mestih, upoaben tudi na dolge relacije (s Cliom sem delal več kot 200 km na dan, brez enega problema). Ko se prodaja se zanj dobi dovolj - majhen upad vrednosti.
Velik avto? Hmja. Moj sedanji stane nov okoli 45.000 EUR. Kupil sem ga s 30.000 km in 2 leti starega za dobrih 25.000 EUR in dobil še eno leto garancije za povrhu. Danes je star tri leta, ima 80.000 km, nobene praske, vse servise in je vreden le še okoli 18.000 EUR. V prvih dveh letih je na vrednosti izgubil več kot 20.000 EUR. V tretjem letu je izgubil 7.000 EUR. Čez eno leto bo imel 130.000 kilometrov, star bo 4 leta in vreden bo vsega še 14.000 EUR, če bom imel srečo. Torej bo izgubil še vsaj 4.000 EUR.
Skupna izguba vrednosti v 4 letih bo znašala 31.000 EUR. Upad vrednosti bo 70%, avto pa bo imel 130.000 km in bo spadal v rang relativno velikih, vrhunsko vzdrževanih vozil. Moja neposredna izguba vrednosti (moja nabavna cena minus moja prodajna cena) bo znašala 11.000 - 12.000 EUR za 2 leti lastništva.
Hkrati pa bi pri Cliotu izgubil 50% vrednosti, v denarju je to okoli 5.000 do 6.000 EUR. In z njim bi se prav tako vozil.
Razlika? Pri Cliotu bi izgubil pol manj denarja na vrednosti. Izgubil bi 5.000 EUR primerjalno z 11.000 EUR. 6.000 EUR je torej tisto, kar me pri izgubi vrednosti stane dejstvo, da nimam majhnega avta. 3.000 EUR na leto. To je en svinjsko dober dopust in še kaj za povrhu.
Pa upoštevajmo še angažirani kapital. Pri BMW dobrih 25.000 EUR za rabljenega (racionalna izbiro ker moraš biti nor, da kupiš novega), pri Cliotu pa bi za novega plačal 12.000 EUR. 13.000 EUR pa bi vmes počivalo na banki ali v raznih delnicah in bi pridobivalo na vrednosti.
Tako to je. Velik avto se pri nas splača le, če ga imaš 5 ali 6 let, z njim nabiješ 300.000 km in ga potem prodaš za male pare. Potem se vse skupaj pri letni izgubi vrednosti približa rangu vozil Renault Megane.
Pri nakupu naslednjega avta resno razmišljam, da bom stopil korak nazaj in si nabavil nekaj v rangu 15.000 EUR, manjšega in z dovolj strupenim dizel motorjem vsaj 130 KM.