Luci kmet. prikolica

B81

22. jul 2007
36.933
10.500
113
Torej ce se kdo kaj spozna na tole..

Od traktorja nazaj gre kabel, priklopljen na dvoosno prikolico in zadaj so luci, klasika 4 oglata luc.

Menjam luci z novimi in enakimi, kable priklopim enako, kot so bili v starih.

Delata smerokaz in stop luc, navadna luc pa ne. Na traktoru dela vse, zarnice so ok, menjane.
Kaj je to zaen satan? Ne vem pa, kako je delalo prej, ce je...samo enako sem kable prikpopil, kot so bli (verjetno je vse delalo, so ble pa plastike pocene, zato sem menjal.
Je kaka fora samo kje ali grem na avtoelektriko? Lahko da podaljsek ni prav zvezan, ne vem...
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.628
113
Marlbor
Meni se je na avtoprikolici priklopljeni na avto to dogajalo, da je svetila stop luč in smerokaz, pa.je bil vzrok.slaba masa na eni žarnici. Jaz pa mislil, da se je kje kaj precvikalo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: B81

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.676
3.271
113
Predvidevam, da imaš 12V preizkuševalec toka. S tistim najprej pomeri ali iz traktorja sploh dobiš ustrezno napajanje na posameznih kontaktih.

Potem zadaj poišči maso in nato po žičkah preveri kam gre kaj. Dobro je imeti nekoga, da ti vklaplja ustrezne luči in nekaj rezervnih varovalk. Če je kabel že zelo star je čisto možno, da je že toliko oksidiran, da ne bo več ustreznega kontakta. Sam sem kar nekaj tega zvezal popolnoma na novo, ker so bili stari kabli zanič, saj se cin nanje sploh ni več prijel. Velikokrat pri kakšnem "čudnem" utripanju, je kriva masa.

vezava-7-pin-13-pin-prikolica.webp
 

B81

22. jul 2007
36.933
10.500
113
Evo sem preživel še pol dneva s problemom :D

Vtičnica v traktorju ima 12v na sredinskem pinu. Podaljšek, ki gre od traktorja v prikolico, pa sploh nima sredinskega pina povezanega z nobenim kablčkom podaljšku.

Tako delajo smerniki in štop luč, samo stalna ne dela.

Ker ne vem, katero barvo lahko povežem na sredinski pin, bom na novo zvezal kabel in 2 vtiča, sem našel doma vse potrebno.

Daniel kak nasvet, da ne zamočim? :D
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.676
3.271
113

Kot vidiš sta kontakta 5 in 7 pozicija. Zato tudi 12V na njih, ko so vklopljene luči. Načeloma moraš tudi iz traktorja dobiti napetost 12V na obeh kontaktih, ko je vklopljena pozicija. Zadeva je pač mišljena tako, da imajo pozicijske luči 2 varovalki, eno za levo in eno za desno stran in če ena varovalka pregori bo vsaj ena luč zadaj še zmeraj delala. Rabiš pa za to 7 žilni kabel med prikolico in traktorjem in potem po prikolici do vsake pozicije ločeno žico.

Marsikje se uporabi bližnjico, da se luči na prikolici zvežejo na 5 žilni kabel, torej 1 žica na obe poziciji ali pa se v povezovalnem kablu poveže kontakta 5 in 7 med sabo z dodatno žičko. V tem primeru bosta obe luči ravno tako svetili, boš pa v primeru kratkega stika na napeljavi ostal brez vseh pozicijskih luči, ker bosta pregoreli obe varovalki za pozicijo. Če imaš že sedaj samo 1 varovalko za pozicijo pa ne bo nobene razlike kako vežeš.
 
  • Všeč mi je
Reactions: B81

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.658
113
Mimovrste.....avto-moto.....prikolice.....dodatki...

Maš kable z 7pin (obične) ali 13pin (led luči) dozami....

Sam mislim da so samo 4-5m dolgi
 

B81

22. jul 2007
36.933
10.500
113
Mimovrste.....avto-moto.....prikolice.....dodatki...

Maš kable z 7pin (obične) ali 13pin (led luči) dozami....

Sam mislim da so samo 4-5m dolgi
Prek zadosti, rabi se kaka 2 metra od traktora do prikolice, kablovje na prikolici mora bit ok, ker je vedno delalo. Res pa smo prikolico posojali okoli in je trenutni podaljšek nekak nategnjen (mali kabli zunaj, kot bi ga nekdo potegnil narazen)...jutri zvežem na novo, če ne bo šlo, pa kličem avtoelektričara, da porihta :)
tnx
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N