Lahka prikolica do 750lg

kocka

Pripravnik
18. sep 2007
446
12
18
Ne rabiš kode. Če je lahki priklopnik zapneš in pelješ z B kategorijo.
 

guardy

Guru
3. avg 2007
8.484
1.050
113
Obišči stran
Prepričujejo me, da v homologaciji avta piše, koliko kg lahko voziš brez naletne. Za moj avto na eupravi vidim da piše 660kg, za tastov i30 pa 550? To pije vodo?
 

kocka

Pripravnik
18. sep 2007
446
12
18
Beri pravilno. Največja masa nezaviranega priklopnika = priklopnik brez zavor, ki je lahko težek (masa) 660 kg. Primer:
Če bi kupil lahki priklopnik do 750kg z lastno maso 660 kg, bi bila nosilnost 90 kg, torej bi lahko nanj naložil max. 90 kg materiala. Načeloma so lahki priklopniki do 750 kg težki max do 200 kg. Tako da imaš uprabne nosilnosti kar nekaj.

Če pa nabaviš priklopnik, ki ni lahki priklopnik do 750 kg in nima zavor, potem je lahko težek max. 660 kg, naložiš pa gor toliko, kot je predpisano v tehničnih lastnostih prikolice. V tem primeru je seveda obvezna registracija prikolice in pa glede na NDM je "mogoče " tudi potrebna koda.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Beri pravilno. Največja masa nezaviranega priklopnika = priklopnik brez zavor, ki je lahko težek (masa) 660 kg. Primer:
Če bi kupil lahki priklopnik do 750kg z lastno maso 660 kg, bi bila nosilnost 90 kg, torej bi lahko nanj naložil max. 90 kg materiala. Načeloma so lahki priklopniki do 750 kg težki max do 200 kg. Tako da imaš uprabne nosilnosti kar nekaj.

Če pa nabaviš priklopnik, ki ni lahki priklopnik do 750 kg in nima zavor, potem je lahko težek max. 660 kg, naložiš pa gor toliko, kot je predpisano v tehničnih lastnostih prikolice. V tem primeru je seveda obvezna registracija prikolice in pa glede na NDM je "mogoče " tudi potrebna koda.

Narobe!

Vedno se gleda NDM - največja dovoljena masa in ne dejansko naložena.
Torej v tem primeru nad 660 oz 550 kg mora biti model priklopnika z naletno zavoro.

podatki o vozilo najdeš tudi na avtolog.si (med podatki o tehničnem pregledu)
 
Nazadnje urejeno:

guardy

Guru
3. avg 2007
8.484
1.050
113
Obišči stran
Morda se pa da NDM prikolice da zmanjšat na 660kg, povprašaj na tehničnem.

To ni problem, ker jo bojda lahko homologirajo kot 550, 650 ali 750.

Vsaj v mojem primeru (kamp) mislim da nad 660 kil ne bo naložena. Lahko se pa zgodi, da bi kdaj peljal kaj "težjega", pa še vedno ne več kot 750 s prikolo, pa da bi mi kaj pobral zarad 5 kil...
 

luciano

Guru
3. okt 2011
1.856
879
113
MB
https://www.avtokampi.si/novice/kaksno-voznisko-dovoljenje-potrebujemo-za-vleko-pocitniske-prikolice


Vleka lahkega priklopnika (do NDM 750kg)
Z B kategorijo vozniškega dovoljenja lahko vozimo tudi vsa vozila te kategorije, katerim je dodan lahki priklopnik (Zakon o voznikih - 56. člen, 21. odstavek). Tako lahko vozilo + lahki priklopnik presežeta NDM 3.500 kg, vendar ne več kot 4.250 kg. V takem primeru B kategorija vozniškega dovoljenja povsem zadostuje.
V primeru vleke lahkega priklopnika brez zavore je potrebno preveriti podatek v homologaciji vozila, do katere NDM lahko vozilo vleče tak priklopnik. Včasih je namreč veljajo, da NDM takega priklopnika ne sme presegati polovice teže vozila, sedaj pa to določa homologacija vozila.
V primeru lahkih počitniških prikolic gre največkrat za šotorske prikolice, katerih NDM ne presega 750 kg. Lahki priklopniki ne potrebuje dodatne registracije, ampak le tehnični pregled, ki ga je potrebo opraviti vsaka 4 leta in dodatno registrsko tablico, ki mora biti enaka kot jo ima vlečno vozilo.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.150
3.867
113
Dobro, daj poleg C/P shita, ki s temo nima popolnoma nobene veze (razen, da so omenjene v njej besede prikolica, 750 in kg) odpiralcu teme po slovensko pojasni, zakaj ne sme s "cliotom", za katerega v homologaciji piše, da ne sme vlečt več kot 660kg prikolo brez zavor, peljat TPV-jeve prikolice, ki ima 750kg skupne mase.

Al pa če za lepši vtis C/P-jamo še mal shita na temo prikolice in kg.

guardy: vprašaj na TPV, če imajo kakšen drug model homologiran na 650kg (tudi če ima v resnici 750kg akso), sicer pa poglej še kam drugam, prikolic, ki imajo NDM homologirano na 650kg je ko dreka.
 

guardy

Guru
3. avg 2007
8.484
1.050
113
Obišči stran
Ja vem, saj TPV ima isto prikolico tudi v 550 izvedbi, kar bomo verjetno vzeli, ker ima od tasta avto samo 550 :)

Samo raje vprašam, kot pa da naredimo bedarijo...
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Se pravi, da je tu pametnjakovič, ki se vozi z avtom brez zavor...
Butla špilaš?
Nujnost naletne je odvisna predvsem od tega koliko dejansko rabiš prikolico. Sam prikolico rabim enkrat mesečno za kaj odpeljat (v glavnem na smetišče), pa kaj za pripeljat. Prej sem imel z naletno zavoro in ni bilo malo stroškov z njo. Dokler je bila tovarniško Ok, je v redu delala, ko pa se je pojavila prva težava in servis, pa nikoli več ni delala tako kot treba (težave predvsem posledica premalo uporabe). Prodal in kupil novo brez naletne, za občasno potrebe povsem ok, pa tudi prenaložen sem že bil, prilagodiš pač vožnjo.
Ne pa zavajati, da je razlika pa eurov. :bonk:
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: brilliance in RoMeX

jello

Guru
22. sep 2008
10.150
3.867
113
Za hobi uporabo je naletna samo strošek in dodatnih 60 kg ki jih brez potrebe prevažaš naokrog.

Se pravi, da je tu pametnjakovič, ki se vozi z avtom brez zavor...

Daj nagni glavo na eno stran in se probaj spomnit ali ni mogoče tema slučajno prikolica do 750 kg.
 

DOMEK

Fizikalc
11. dec 2013
629
56
28
To je druga pesem...
Če je prikola veliko v uporabi in max obremenjena, je zavora pametna stvar.
 

lojtra

Pripravnik
6. jul 2008
60
1
8
Ne tolko komplicirat. Raje pogledat da so 15 col kolesa,pa da je vredu pod, plocevina, podporno kolo, zagozda, da je dovolj siroka ( da jo vidis v stranskih ogledalih..), ce se da kipat... Take zadeve... Kaj je pac potreba. Ponavadi je vedno tako, da se kupi premahjna prikolica in premajhna nosilnost ( npr. prikolica ostane avto menjas/ bmw x5 in prlikolica 450 kg :) ) Naletna po mojem ni potrebna glede na to kaksni avtomobili so danes... ( Yugeci,ficeki in kompanija in cela bajta zgrajena
)... Je pa res, da je vedno vec bebcev na cestah,kateri mislijo, da so ze profi kamiomđije,ce parkrat s prikolico peljejo,pol pa so nesrece... Pa dober nakup zelim.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.150
3.867
113
To kar avtor išče se vse vozi na 13 colah in ni prav nobene potrebe po čem večjem. Je pa res lažje manevrirat če vidiš vsaj robove blatnikov. To pomeni širino kasona ca. 125, če pristeješ še blatnike si na 175 cm širine kot ima povprečen avto.
 

lojtra

Pripravnik
6. jul 2008
60
1
8
To kar avtor išče se vse vozi na 13 colah in ni prav nobene potrebe po čem večjem. Je pa res lažje manevrirat če vidiš vsaj robove blatnikov. To pomeni širino kasona ca. 125, če pristeješ še blatnike si na 175 cm širine kot ima povprečen avto.
Pa 13 col so tiste butaste dimenzije,katere, ce gre kaj narobe, nima ziv bog. V vecini pa imajo danes 15 ljudje na avtomobilih ( rezervna kolesa.... ),pa pri vulkanizerju tudi imas vec srece... To sem imel v mislih... Lp