kateri bicikel - fitness bike oz hibrid?

Primzi

Majstr
1. sep 2007
1.064
109
63
Iscem bicikel s katerim bom imel veselje narediti 40-60 km - brez zavite balance - najraje dirkalnik s 28mm gumami in ravno balanco. Trenutno vozim 15 let star Giant FCR1 (velikost M).
Visok sem 173 cm, tezek 92 kg in zato rabim nekaj vzdrzljivega. Shimano 105 na Giantu mi je OK, se raje bi imel Ultegro.

Zahteve: Teza pod 9-10 kg. Disk zavore (to me najbolj moti na Giantu). Dobri materiali (ni treba da je karbon, ampak kombinacija ALU okvir in karboon vilic mi je vsec).

Mogoce ideja za kak kolesarski forum bolj specializiran kot Alter?
 

cappy

Guru
8. apr 2010
8.158
4.488
113
pojma nimam ampak čist informativno me zanima kaj je tak proti razlog za zavito balanco glede na to da opisuješ več al manj čist road bajk brez balance?
danes ogromno rekreativcev ma specialke a se na dropih (spodnji del zavite balance) ne vozi skoraj nič. je pa zgoraj nekaj bolj udobnih pozicij kot pa na ravni balanci.
glede bolj specializacije pa mislim da pri nas le še fb
 

Primzi

Majstr
1. sep 2007
1.064
109
63
Ne ustreza mi zavita balanca - morda imam samo prevelik trebuh in mi ne ustreza tako skljucen sedeti na biciklu
Pri menjalniku na zaviti balanci moras tudi vedno se navzdol nagniti da menjas, ali bremzas, ker so rocke pod ravnim delom krmila.

Moj budzet je 1500 +/- 20%.

Kaj bi mi prineslo ce ga podvojim? Ali se bo to kje poznalo?

Diverge se mi zdi cross kolo, jaz bi imel gume 25-28 mm.


Imel bi podaljske na balanci https://www.amazon.de/Docooler-Fahrrad-Lenkerenden-Aluminiumlegierung-Mountainbike/dp/B07FP9K3HB ali https://www.amazon.de/ELOSIS-Fahrradgriffe-Fahrradlenker-Rutschfester-Lenkergriffe/dp/B07VDP74K6
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.352
766
113
Ne ustreza mi zavita balanca - morda imam samo prevelik trebuh in mi ne ustreza tako skljucen sedeti na biciklu
Pri menjalniku na zaviti balanci moras tudi vedno se navzdol nagniti da menjas, ali bremzas, ker so rocke pod ravnim delom krmila.

Moj budzet je 1500 +/- 20%.

Kaj bi mi prineslo ce ga podvojim? Ali se bo to kje poznalo?

Diverge se mi zdi cross kolo, jaz bi imel gume 25-28 mm.


Imel bi podaljske na balanci https://www.amazon.de/Docooler-Fahrrad-Lenkerenden-Aluminiumlegierung-Mountainbike/dp/B07FP9K3HB ali https://www.amazon.de/ELOSIS-Fahrradgriffe-Fahrradlenker-Rutschfester-Lenkergriffe/dp/B07VDP74K6
Če se moraš naprej nagnit, je kolo preveliko...
 

Primzi

Majstr
1. sep 2007
1.064
109
63
Če se moraš naprej nagnit, je kolo preveliko...
Trenutno vozim Gianta M , kar bi moralo ustrazati moji velikosti 173.5 cm. (Dimenzije: https://www.giant-bicycles.com/_upload_us/bikes/models/brochure/2008/FCR-1-08.pdf)


Ne maram biti v absolutno skljucenem polozaju, tudi ce imam malo vec zracnega upora in grem pocasneje.

Ce bi imeli se takega Gianta, bi Gianta se enkrat kupil. Problem je da je cedalje tezje dobiti tocno ist o premo (npr zobnike) (SRAM 950 skoraj ni vec za dobit), ce bi pa vse menjaval pa raje kupim nov bicikel in starega uporabljam namesto prastarega ROGa za voznjo po mestu.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
Ne ustreza mi zavita balanca - morda imam samo prevelik trebuh in mi ne ustreza tako skljucen sedeti na biciklu
Pri menjalniku na zaviti balanci moras tudi vedno se navzdol nagniti da menjas, ali bremzas, ker so rocke pod ravnim delom krmila.
Čisto odv od geometrije. Če vzameš nekega endurance (taki bolj pokončni) boš na ravnem delu bilance popolnoma isto držal kot na tem. S tem, da bo več različnih položajov za roke. Npr Cube Attain je tak. Tak, da ko črto potegneš boš na takem z zavito bilanco na bolj udobnem kot na takem z ravno (več možnih položajev in kotov za roke). Ker razlika je samo v bilanci. To so v bistvu cestna kolesa z ravno bilanco.
 
  • Všeč mi je
Reactions: KStoner in XXXL

Primzi

Majstr
1. sep 2007
1.064
109
63
Hvala Luka51 in Guru

Zakaj nov bicikel, če mi star ustreza....
- ker grdo šaltam, me je preveč skupaj, in mi 105 prevečkrat že škrta in bi zato rad še malo boljšo kvaliteto
- ker bi rad imel disk zavore
- ker si hočem "podariti" nekaj..

Zakaj teža
- ker ne bi rad šel na slabše
- ker bicikel prevažam na prtljažniku in hočem minimalno dvigovati,
- ker imam bicikle v kleti kamor jih nosim po stopnicah
- ker si lahko privoščim...
(če dobim 10 kg za 1,500 in 9,5 kg za 2,000 bom plačal, če pa me 9 kg bicikel stane 5000, pa ne bom)

ALU ali poln karbon?
- bojim se da bo pri moji teži karbon počil in imam občutek, da je ALU bolj elastičen..... ali to sploh drži

Zakaj ravna balanca?
- nikoli se nisem mogel navaditi na zavito balanco.
- šaltam takrat, ko mi je težko, torej ko sem pokonci, in zato mi ne ustraza pozicija ročk prenizko
- strah me je spuščanja v prenizkem položaju in tudi takrat vozim bolj pokonci, tudi tu mi ne ustrezajo zavorne ročke nizko na zaviti balanci
- rad vozim tudi z rokami na stranskih rogljih na balanci poševno navzgor
 

Priponke

  • giant.JPG
    giant.JPG
    21,2 KB · Ogledi: 105

map

Guru
6. jul 2008
7.849
1.961
113
najrajš na babi
Canyon roadlite serija. Najblše kar lahko dobiš za nek normalen denar

 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
Hvala Luka51 in Guru

Zakaj nov bicikel, če mi star ustreza....
- ker grdo šaltam, me je preveč skupaj, in mi 105 prevečkrat že škrta in bi zato rad še malo boljšo kvaliteto


Zakaj teža
- ker ne bi rad šel na slabše
- ker bicikel prevažam na prtljažniku in hočem minimalno dvigovati,
- ker imam bicikle v kleti kamor jih nosim po stopnicah
- ker si lahko privoščim...
(če dobim 10 kg za 1,500 in 9,5 kg za 2,000 bom plačal, če pa me 9 kg bicikel stane 5000, pa ne bom)

ALU ali poln karbon?
- bojim se da bo pri moji teži karbon počil in imam občutek, da je ALU bolj elastičen..... ali to sploh drži

Zakaj ravna balanca?
- nikoli se nisem mogel navaditi na zavito balanco.
- šaltam takrat, ko mi je težko, torej ko sem pokonci, in zato mi ne ustraza pozicija ročk prenizko
- strah me je spuščanja v prenizkem položaju in tudi takrat vozim bolj pokonci, tudi tu mi ne ustrezajo zavorne ročke nizko na zaviti balanci
- rad vozim tudi z rokami na stranskih rogljih na balanci poševno navzgor
Tule si naklofal par bedarij. Oziroma maš napačne predstave.

Med 105 in ultegro razlike v delovanju neboš občutil. Razen v denarnici in par gramov na tehtnici. Če neznaš šaltat je vseeno keri rang maš. Ni zaj tak, da bo na 105 jedva šatalo pol boš pa dal ultegro gor in bo nevem kaj. Drugo je med osnovnim rangom in ultegro.
To, da ti škrta je krivo nenastavljen/zvit menjalnik. Tu je pa vseeno keri rang je.

Alu ali karbon? Alu pecikl na 9kg bo težka. Ker maš praviloma na alu okvirjih bolj osnovno opremo in je vse skupaj težje. Višji rangi opreme (lažje) so pa rezervirani za karbonske okvirje.
Pa tudi strah, da bi karbon počil je samo v tvoji glavi. Karbon ni papir. Karbonski okvirji od priznanih proizvajalcev so dosti močnejši kot alu, tudi dosti več ciklov določene obremenitve bo karbonski del zdržal kot alu. In če se boš tak sesu, da boš karbonski okvir zlamal verjemi, da bi tudi alu zvil.
Spet ne primerjaj karbona izpred 15 let, ko so se še iskali in še niso najbol vedli kaj bi. Zaj, ko se pa uporabljajo uni in biax vlakna pa ni šanse, da bi zlamal okvir pri normalni uporabi (razen če je defekt proizvajalca, zato maš pa garancijo)

Pri bilanci si pa naštel same stvari, ki ne obstajajo drugje kot v tvoji glavi.
1662896720435.png


Ko držiš bilanco takole kot ta ded lahko bremzaš in šaltaš brez težav. Roke so v položaju kot na rogovih. V bistvu za neke daljše časovno obdobje najbolj udobn položaj za roke. Če ti ta položaj ni udobn pomeni, da sediš (si sedel) na peciklu, ki ti ni bil prav. Ker si popolnoma enako "visoko" kot bi bil na ravni bilanci.
Tak, da idi pribat nek modern udobno naravnan okvir in boš videl, pa prav naj ti bo...

V glavnem določene stvari najprej pri sebi razpucaj in se ti bo izbor ustreznih koles povečal za 10x.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.849
1.961
113
najrajš na babi
Če gledamo sam okvir je med alu in karbonom nekje 200-300 gramov. V normalnem rangu koles ne ultra light. Sam sicer preferiram zavito balnaco ampak se tudi malo spogledujem z to fitnes zadevo. Zakaj. Mel bi eno kolo in ne 3. Ravne balance so nekoliko širše in z tem uporabnejše za mestno vožnjo recimo v trgovino ali na šiht. Poleg tega na tak izgled kolesa lahko gor vržeš recimo stransko nogico/štender in ne zgleda kmečko kot na kaki specialki, če ga še pozimi uporabljaš recimo na šiht komot gor kake blatnike vržeš. Na koncu ko greš na 60 km furo si pa nekako enako hiter oz. se enako pelješ kot na specialki. Če recimo pogledam gor tistega Canyona, so feltne gor bolj treking varjanta, kar za comuting velika prednost lažje kak pločnik, robnik obdelajo, so pa nekaj težje. Glavni minus so mogoče bremze ki niso ranga 105/ultegra. Pa še to se verjetno v neki normalni uporabi ne pozna, razen morda dolgih spustov. Over all dost kolesa za 1200 oz. 1500 EUR.

Pač obstaja več vrst koles, vsak pa preferira svoje. Sam sem zelo navdušen, me pa malo balanca bega. Raje kak gravel kot to.

Sem vozil včas specialko z 23 gumami in nikoli več. Samo še 28 in gor. Malo leta, drugo je stil vožnje. Večkrat recimo sem se kle po dolenjskem iz ceste spustil po kakem makadamu recimo do reke Krke itd. Pa je na tistih gumicah muka. Kak švalbe g one gor 30 ali 32 pa gasa, tud če sem na cesti nekoliko počasnejši. Verjetn bo gravel kr tapravo.
 

cappy

Guru
8. apr 2010
8.158
4.488
113
ma saj gre vse kar si naštel že sedaj na specialke alpa gravlerje. edino tačka no, tisto pa res ni za nikamor.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.623
1.028
113
Grawelci se definitivno bolj pokonci peljejo neglede na balanco napram cestaku. Običajno požrejo tudi gume širine do 50 mm..Specialke pa nekatere samo 28 mm...
 
  • Všeč mi je
Reactions: map

map

Guru
6. jul 2008
7.849
1.961
113
najrajš na babi
Res je. Pač obstajajo taka kolesa in če se spraševalcu dopadejo in se dobro počuti ne veidim razloga da ne gre na to. Tisti canyoni gor so res top izbira.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.849
1.961
113
najrajš na babi
Grawelci se definitivno bolj pokonci peljejo neglede na balanco napram cestaku. Običajno požrejo tudi gume širine do 50 mm..Specialke pa nekatere samo 28 mm...
Treba je še nekaj drugega vedet, da se ta pojem endurance pri specialkah pri vaski firmi po svoje jemlje. Eni so dejasko precej višji od race varjante, drugi komaj kaj, pa se propagirajo kot endurance. Nataknejo jim samo širše gume in je endurance za celodnevno vožnjo.

Obstaja pa še 3 varjanta. Mešanca med cestnim endurancom in gravelom. Vsaj nekatere firme jih tako propagirajo. Recimo Merida. Klasični endurance je model Scultura, ta mešanca pa Scultura endurance. Ta tazadnja bi bla še najbolje zame. 32 mm gume, geometrija za moja leta. Pa ne prehitro. Je treba uživat, ne hitet.

 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.623
1.028
113
Jaz mal bicikle prodajam polek ostalega...
Naš Grawelc je bistveno bolj pokončen od specialke...

Pri Grawelcu tudi velikost okvirja ni tako zelo pomembna kot na specialki..Se da preživet tudi z +/- eno številko večjim/manjšim okvirjem..

Meni se sicer "muka" po asfaltu vozit Grawelca z 42 grawel gumami...Grawelc zares oživi šele na makadamu...