Kakšen akumulator v R. Scenic 1.6 l. 2001?

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
Zdravo.

Pri fotru je začel štrajkati še ne dve leti star Toplin akumulator (sam sem jih zmetal stran že bogvekoliko, fotru pa je akumulator enak akumulatorju in je pač kupil prvega, ki je bil na polici), in ker bo vreme le še vsak dan bolj mrzlo, ga bom zamenjal.

Rad pa bi točneje izvedel kakšna kapaciteta akumulatorja (Ah) je predpisana za R. Scenic 1.6 16V, letnik 2001?

Trenutno je notri 60 Ah, ampak bi rad točno izvedel, prvič, če so mu slučajno nazadnje prodali prešvoh aku (sicer dvomim, po občutku bi za 1.6 moral biti 60 Ah dovolj) in drugič, ker je trenutno svinec še vedno drag in v avto ne mislim dajati nič več kot je predpisano
zmaga.gif


Navodila za uporabo, ki sicer lepo izgledajo (in celo strašijo pred prebitim tesnilom glave v nevemkoliko različnih primerih) pa, pfej in pfuj, o kapaciteti ne povedo nič.
rolleyes-1.gif


Hvala za pomoč.
cheer.gif
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Pri tem avtu nekaj ne štima. Imam Scenica 2000 dizel in original je bil vgrajen 55Ah . Ker je bil originalne velikosti je bil še v neki posebni zaščiti,ko pa je crknil sem vgradil 75Ah in to je max. velikost katero se še da zbasat v tisti prostor.
Prav zato ne razumem zakaj pri vašem avtu tako crkavajo aku-ji. Nekako sumim da regulatordaje previsoko napetost in vam zaradi tega "sfiži" aku.
Kako je z žarnicami ?Ča vam pogosto pregorevajo je skor ziher previsoka napetost,če pa svetijo medlo skoraj malo na oranžno je pa napetost prenizka.
Po mojem bo najbolje zapeljat do električarja naj pomeri kolokšna je napetost polnenja(naj bi bila nakako 14V) če pa je manj je že narobe.
Eden od znakov premočnega polnenja je suha prva celica na +. Če imaš vijake preveri nivo elektrolita.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
Najprej: o kakšni plastični zaščiti ni ne duha ne sluha, bogve kje je že
jezen.gif


Hja, načeloma s štromom ni nič narobe (čeprav so v v vseh teh letih šle k vragu ene 2 žarnici kratkih žarometov). Prvi accu je bil pač prvovgradni Bartog (ali kaj že...) in ti so vsi crknili po nekje štirih letih... Sedaj pa je pobralo še Toplo (teh sem iz različnih avtov in traktorjev zmetal stran v slabih desetih letih že 5+, vedno po letu ali dveh uporabe
10.gif
), no očitno je tale le preživela 3 leta...

Sicer bi prosil za natančnejša navodila, kako preveriti polnjenje alternatorja z najbolj običnim voltmetrom (da ne bom naredil kakšne pi**arije, ker nisem štromar), pa bomo videli
zmaga.gif
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
¸Če imaš voltmeter oz. inštrument nastavi stikalo na V-- se pravi napetost enosmerno, poženi motor in ko avto seluje pomeri na sponkah aku-ja napetost. Rdeč kontakt gre na + in črn na -. Če imaš elektronski inštrument nimaš kaj zajebat ker si inštrumenti varovani.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
Jaz imam enak motor 1.6 16V in je originalni notri 45Ah. Se pa bliža petemu letu starosti in ga bom zamenjal z 55Ah. To moč so mi svetovali na servisu.
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.578
4.504
113
49
Na sončni strani ALP
Bencinar rabi bolj švoh accu kot pa dizl. Jst sem na mojem menjal original z Toplo (55Ah). Je že 2 leto noter in pričakujem,
da ga bo potrebno naslednje leto menjat. Baje je življenjska doba teh baterij od 3-4 leta?!
frown-1.gif


Imel pa v Kiji 8 let originalen accu. Škoda, da si nisem zapisal kaj je že bil za eden. Bi ga podaril TABu, da ga preučijo
in končno začnejo delati baterije tako kot je treba...
10.gif
 

Fiatista

Pripravnik
1. sep 2007
670
0
16
60Ah je polna kapa, tudi 45 bi bilo dovolj. Jaz ti priporočam Bosch Silver, edini, za katerega lahko rečem, da me še ni razočaral. Grajzar nasproti Interservice-a ima dosti ugodne cene btw.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Zapelji do Grajzarja.... Pomeril ti bo kako fila starega in po potrebi zmontiral novega. Pred kratkim sem tam nabavil novega Boscha in sta storitev&cena za 5.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Niti ne. Novejši avti zaradi porabe elektrike filajo tudi preko, zato sem napisal okrog 14,4. Če je vse v redu in vključenih vseh možnih porabnikov bi kar moralo biti 14,4 do 14,5 V. Če je 14,3 tudi v reu, fila ziher. Če je pa npr. 13 ali pa 15V pa alternator ne špila baš po propisima.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Malo se motiš. Sicer res, da imajo nekateri novejši višje napetosti polnjena - ravno zato so "izumrli" GEL akumulatorji ki prenesejo le napetosti do 14,4 V, vsekakor pa mednje ne spada noben avto letnika 2001, tudi Scenic ne. Drugače pa je odvisno od avta do avta, pri nekaterih je tudi 13,8 V povsem normalno. Glede spodnje meje 13V se strinjam, glede zgornje pač ne - ne spomnim se točno avtomobila novejše izdelave, ki polni do 15,2V.

Glede izjave "Če je vse v redu in vključenih vseh možnih porabnikov bi kar moralo biti 14,4 do 14,5 V" pa upam da si pozabil besedico "ni".
smile-1.gif
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Jap, sem se zatipkal. Če avto deluje na 1500 ali več obratih, potem alternator v večini primerov že zmore polno moč in če ni (to sem pozabil) vklopljeno vse kar je na štrom, bo nekako maksimalna napetost polnjenja. Tudi sam vem da gredo nekateri celo do 15 in več voltov, koliko naj bi imel ta senic pa ne vem, zato sem napisal okrog standardne cifre.

Pa še eno opažanje usput, mogoče je kdo opazil isto - ker se je napetost rahlo dvignila pri novejših avtih se mi zdi, da so se tudi proizvajalci žarnic prilagodili. Mogoče me občutek sicer vara, a še pred par leti je H4 žarnica težko zdržala kaj več kot eno leto, zdaj se pa sploh ne spomnim kdaj sem jo nazadnje menjal, ker je precej časa. Seveda je vgrajena v staro kripo, ki še dela v normalnih napetostih, zato ji pa tudi akumulator zdrži po 7 let.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Glede žarnic je tako, da je H4 po mojem mnenju najboljša žarnica sploh in se je nikoli ni dosti menjalo (vsaj mi jih ne), medtem ko H7 pregorevajo kot za stavo. Nekaj je krivde na proizvajalcih, nekaj pa na tehnični zasnovi žarnice, ki je manjša od H4 vendar iste moči. Vglavnem - H4 žarnice polnim v prodajno omaro enkrat na leto, H7 pa vsak drugi mesec.
smile-1.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
ksz...

Takole je: h Grajzarju nisem šel, ker sem bil na šihtu s svojim avtom, pa mi je že po malem žal
uf-1.gif


Kupil sem 56Ah akumulator, voltmeter pa je pokazal polnjenje nekje 13.6 v prostem teku brez večjih porabnikov. Pri višji obratih (tudi do 3.5k RPM) in prižganih več porabnikih pa še vedno 13.8V in NIČ VEČ. Po tem bi sklepal, da je fuč alternator ali regulator napetosti, češ da se accu premalo polni, ne?

Še to je zanimivo, stari accu je po odklopu imel napetost 12,99V?
confused-1.gif


Še to: imel sem že opravka s sfukanim regulatorjem napetosti na drugem avtu in glavni simptom je bilo NIHANJE napetosti (npr. vse od 10V do 13,5V). Na tem pa so vrednosti stabilne ko skala, samo premajhne... Bi bil lahko to znak, da je regulator napetosti OK, alternator pa počasi zrel za obnovo?

Hvala vsem za pomoč
cheer.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
Volmeter je skoraj nov in sicer dela b.p.
smile-1.gif


Zaenkrat ohranjamo status quo...
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Nov že, a če je za 5 evrov ali pa za 50 je lahko razlika. Sam sem imel dva taka za 5 evrov - eden je kazal zelo točno, drugi je bil pa primeren edino za ugotovit če napetost je ali ne. Preveri ga na nekem drugem avtu na isti način, pa boš videl koliko boš tam nameril.