Kako konzervirat Tomos avtomatik

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
Za nekaj mesecev gre Tomosaki v klet, je že mrzlo za vozit ... če se prav spomnim, ne rabim naredit nič posebnega, samo tank napolnit do vrha. v kleti bo na toplem in suhem. imam prav?
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Glih za bencin ni dobro, da je notri-ker se mešanica postara oz. olje se počasi izloči.
ostale kovinske dele pa našpricaš z WD, gume pošpricaš z namenskim sprejem in bo počakal.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Tako je. Kovinske rezervarje je potrebno napolnit do vrha, da ne nastaja kondenz in da ne rjaviho. Priporočljivo je tudi plastične. Drugih posebnih zadev ni treba delat. Če bi šel by the book, bi ga mogu konzervirat, kot navtične zadeve. Ampak ni potrebe. Morda kake kovinske kromirane dele, tipa izpuh, platišča.ali kej podobnega špricneš z kakim zaščitnim sprejem. To je to. Bencin obvezno noter. Spomladi motor fejst prerukat in dolit kak dcl olja in uporabljaš dalje. če imaš možnost, oz. prezračevan prostor, ga recimo vsak mesec za nekaj minut prižgeš in pustiš laufat nekaj minut zaradi olja in bencina ali pa dobr prerukaš.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Kovinski rezervoar v katerem je bila prej mešanica je masten, če ne verjameš primi posodo v kateri mešaša olje od motorke/kose/... pa povej kakšna je?;)

Po drugi strani imamo sedaj v gorivu bioetanol (E5 oz. 5% etanola) ki veže vodo in bencin zaradi tega postaja zanič. Sicer za par mesecev v 3l tanku pomojem ne bo nobene posledice če je bencin natočen nov, če je pa natočen iz pol leta stare kantice je pa v njem najbrž že 95% etanol oz. po domače v 3.5l bencina imaš 10ml vode. Ta voda lahko povzroči več škode kot koristi že v tanku, druga stvar pa je da bo mašina po zimovanju delala slabše če sploh (sicer predpotopni tomos bo delal tudi če daš še malo ekstra vode zraven).

Po izkušnjah če tank že rjavi bo po daljšem stanju z vsebino tanka prišlo do usedanja rjastega prahu na dno tanka in potem ko po daljšem času prvič zakurblaš dobiš koncentrirano svinjarijo direkt v dizo. Tako da če že imaš mešanico noter se splača pred ponovnim zagonom spomladi fino prerukat vse skupaj!

Če izvzamemo tank in korozijo. Goriva v uplinjaču in valju ne sme bit. Bencin naj bo zaprt (pa da ventil dihta 100%, če ne itak ni druge kot spraznit tank) pa naj se pokuri vse kar je še ostalo v motornih delih. Ne škodi niti pošpricat v vplinjač ali pa direktno v valj start sprej, zakurblat še nekajkrat da se skuri še preostanek oljnega filma in morebitni ostanki mešanice v uplinjaču. To je idealna konzervacija, za stare motorje večinoma že pretiravanje.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Tako je. Kovinske rezervarje je potrebno napolnit do vrha, da ne nastaja kondenz in da ne rjaviho. Priporočljivo je tudi plastične. Drugih posebnih zadev ni treba delat. Če bi šel by the book, bi ga mogu konzervirat, kot navtične zadeve. Ampak ni potrebe. Morda kake kovinske kromirane dele, tipa izpuh, platišča.ali kej podobnega špricneš z kakim zaščitnim sprejem. To je to. Bencin obvezno noter. Spomladi motor fejst prerukat in dolit kak dcl olja in uporabljaš dalje. če imaš možnost, oz. prezračevan prostor, ga recimo vsak mesec za nekaj minut prižgeš in pustiš laufat nekaj minut zaradi olja in bencina ali pa dobr prerukaš.
Precej bedarij si napisal..
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Od leta 83 do nekje 2000 na tak način APN. Brez ene okvare. Se pa strinjam z utiševalcem, benz ven z uplinjača. če ga kurblaš pozimi, zapreš pipico in naj laufa dokler ne vgasne. trenutni 4T maxi yamaha majesty in moped Piaggio fly. Ne pripravljam nič. Fliknem v garažo z polnim tankom, pa ene 2x na zimo za kake 3 dni priklopim na CTEK. Če se mi da jih še kdaj vžgem in pustim laufat kake pol ure. Do sedaj OK na tak način. Za informacijo. Originalni accu na majety ( prva vgradnja Yuasa) bo februarja star 9 let in dosedaj dela brez napak. Se pa pozna pozimi hitro izgubi kapaciteto, po kakih 14 dneh v neogrevani garaži na -, več ne vžge. Ko je pa z CTEK napolnjen kresne v prvo, prav tako brez problemov dela poleti. ga bom pa spomladi ob servisu preventivno zamenjal, da ga na kakem tripu kap ne trofi. za vsak slučaj.
 
Nazadnje urejeno:

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.077
5.652
113
Zunanjost wd40 pa cunja...mal masti okol semeringov na vilcah pa tam ko lavfajo vilce...

Benz so ti že napisal nafilaj do vrha....potem pa ali kupuj olje ki že ima dodatek not al pa kupi dodatek za obstojnost bencina...

V valj par kapljic dvotaktola in parx zavetiš (ozemlji svečko da ne prebije tuljave)
 
I

Izbrisan uporabnik #488

ne pretiravat, v mojem colibriju l59 je od nekdaj benz v volinjaču, vžiga ko urca, nobenega konzerviranja, še vedno gre 50kmh, merjeno z gps :)
 
I

Izbrisan uporabnik #488

all in
 

Priponke

  • DSC_0175.JPG
    DSC_0175.JPG
    2,7 MB · Ogledi: 863

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.717
9.493
113
Konzervirat avtomatika? Mater, včas si ga zarinu u kolesarnico in spomlad ven, in gas. Če je dizo zabil smo jo spucal in to je blo to.
 

godfather

Fizikalc
8. nov 2007
507
71
28
širne planjave Dolenjske
Konzervirat avtomatika? Mater, včas si ga zarinu u kolesarnico in spomlad ven, in gas. Če je dizo zabil smo jo spucal in to je blo to.

Sem enakega mnenja s tabo, ampak v teh časih bi ljudje komplicirali....potegnil starega 14M iz kleti pr staremu očetu (min. 10 let v kleti, zapuščen), natočil frišn benz, pogledal olje, prepihal filter, pregledal svečko,jo malo potegnu z dratpiršno in kresnil iz prve... Tle pa komplicirat, kaj vse naj naredi, da bo zalaufal spomlad.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi in McGiver
I

Izbrisan uporabnik #488

tudi s starim benzom ni prav nobenih težav :)

kaj naj rečem za svojo kosilnico...samo benz nalivam, ko pokosim v garažo in tako že leta.

prejšnja je po tem principu enih 20 let zdržala, dok ni prerjavel obod okoli, mašina pa je delala in vžigala bp, prva svečka, 1x sem olje menjal (4takter), ker mi je ostalo od motorja :)
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.172
3.883
113
Konzervirat avtomatika? Mater, včas si ga zarinu u kolesarnico in spomlad ven, in gas. Če je dizo zabil smo jo spucal in to je blo to.

Še danes je tako. Ciaota letnik 1980 jeseni porinem v garažo in spomladi ven. Kresne s prve in špila ko urca. Bencina je kestlu toliko kot ga je jeseni ostalo, se pravi random, verjetno ponavadi približno polovica.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Včasih je bil bencin bencin, danes je pa bencin zmes bencina in etanola. Mislim da je povsod v EU zakonsko da lahko mešajo 5% etanola noter in v kratkem se bo uvedlo 10% (E10 gorivo).

USA ima 15% (E15) in povzroča velike probleme v dvotaktnih mašinah ki "prezimijo" sezono. Tudi dodatki ki so za stabilizacijo NE pomgajo pri etanolu, dodatek za stabilizacijo stabilizrira ali olje (ker klasična olja razpadejo/se izločijo iz dvotakt mešanice) ali pa bencin (ker hlapljive komponente bencina hitreje hlapijo oz. trazpadajo, po domače povedano bencin izgublja oktane) ne pomaga pa noben tak dodatek da se etanol ne veže z vodo.

Torej problemi dvotaktne mešanice kot take so trije:
- vezava vode v biogorivu (kar je danes vsak bencin ki ga točiš na tankšteli)
- razpad oz. izločanje olja
- izguba oktanov

(1. in 3. alineja veljata tudi za klasičen bencin, torej enako velja za 4 taktne motorje)

Načeloma se te stvari dogajajo s časom, spremenljivk ki pospešujejo ali upočasnujejo staranje mešanice je več. Večja kot je količina goriva, bolj počasen je proces. Enako je bolj počasen proces pri hladnem kot pri toplem okolju, pri zelo nizkih temperaturah se sicer olje lahko izloči prej (samo to so temperature precej pod ničlo) sicer pa gre ostalo bolj počasi. Pomembna je tudi zrakotesnost ali pa ne (ali se zrak v posodi menja ali ne).

Pri dvotaktnih motorjih je pa tu še ena stvar na katero je bi pazljiv. Ko bencin hlapi ostaja olje od mešanice, to olje se potem nabere na delih motorja/uplinjača in ponavadi vsaj malo oteži vžiganje. Če se fino zasuši (mineralna olja, sintetika ni tak problem) lahko povzroči pa celo dolgotrajnejše posledice (ker olje ki primarno maže postane abrazivno, zoogleneli posušeni ostanki olja pa lahko povzročijo "obloge" ki se potem samo še večajo). Zato nasvet da vsake toliko zakurblaš tudi med mirovanjem dvotaktne mašine (če puščaš bencin notri) ni odveč!

Pri manjših motorjih z manjšimi rezervoarji lahko sam potrdim da prezimovanje deluje oz. puščanje mešanice (poln tank) v motorki/kosi za dalj časa vedno potem vodi v neke probleme. Recimo ne vžiga lepo, teče nemirno pri nizkih obratih, trokira v visokih. Ko se mešanico da novo dela BP. Če se po koncu uporabe ponuca ves bencin in se še med čiščenjem zračnega filtra malce našprica start sprej in zakurbla da se pokuri res vse, ni potem ob ponovni uporabi nobenega problema.

Moped ima večji tank, pa tomos mašine so dokaj "yugo bencin" friendly in bo preživel dalj časa neaktivnosti, tako da načeloma ni problem za par mesecev .. samo sej vemo kako to gre, potem si pa na smučanju zlomiš nogo, dobiš dojenčka, baba te vrže iz hiše ipd. in po 2h letih bomo pa poslušali jamranje na alterju zakaj ne vžge!;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N