Kako deluje ventilacija?

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.456
346
83
34
V avtu. Pač motor se more segret in pol..? Kako pa v vročem naredi čez nekaj časa mrzel zrak? Pri starih avtih (recimo renault 5 je isto kot pri novejših brez klime?)
smile-1.gif
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Nobenega mrzlega zraka ne naredi, ker ga nima odkod. Občutek dobiš zaradi premikanja zraka, enako kot ventilator v hiši.

Drugače pa ima 2 cevi - ena za gretje gre mimo motorja, druga pa pride direktno odzunaj (reže na pokrovu motorja, ob boku...), ti pa s stikalom toplo/hladno odpiraš eno oz zapiraš drugo loputo.

Torej je pri novih in starih enako, razlika je edino v tem, da imajo novi vsaj preprost filter, če ne kakšen mikrofilter, pri starih avtih pa pride zrak direktno odzunaj in ti prileti vse v kabino (prah, izpušni plini...).
 

Joshua

Fizikalc
8. mar 2008
1.071
0
36
Ob stezi
Ja pri avtomobilih, ki nimajo klime je skor vseeno če imaš poleti naštimano na vroče/hladno ker isto piha. Vsaj pri mojmu je tako.
smile-1.gif
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Citat:
Uporabnik Joshua pravi:
Ja pri avtomobilih, ki nimajo klime je skor vseeno če imaš poleti naštimano na vroče/hladno ker isto piha. Vsaj pri mojmu je tako.
smile-1.gif

Ni res. Če imaš na hladno, piha toplo, če pa imaš na toplo, pa piha vroče.
smile-1.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Zrak se zajema z loputo tik ob vetrobranskem steklu, na zunanji strani je mikrofilter, nato pa ventilator, ki vleče zrak iz zunanjosti. Če imaš naštiman mrzel zrak, gre ta zrak direktno v kabino - seveda, ko je zunaj 30 st. C bogve kaj ne more ohladiti, kot so ti povedali, še največ v stilu ventilatorja - ali pa imej odprta vsa okna/šibedah.

Če vključiš gretje, se pot zraka spremeni tako, da gre še skozi "pečko" (mali hladilnik sredi aramaturne plošče, v katerega je bila hkrati spuščena še vroča hladilna tekočina motorja) in se tako ogreje.

Če imaš klimo, je pred pečko gretja še izmenjevalec toplote klime (fizično podoben pečki), ki ob vklopu klime hladi zrak (obenem mu odvzema vlago, zato se šipe odrosuje s klimo!), ta nato potuje čez pečko gretja (v kateri ni tople vode, zato zrak ostane mrzel) in nato v kabino.

(Če naenkrat vključiš gretje in klimo, bo zrak morda nekoliko manj vroč kot brez klime, šipe pa bo vseeno dobro odroševalo, ker klima odstrani vlago iz zraka.)

Še kaj?
zmaga.gif
 

ericks

Majstr
10. sep 2007
2.777
221
63
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Zrak se zajema z loputo tik ob vetrobranskem steklu, na zunanji strani je mikrofilter, nato pa ventilator, ki vleče zrak iz zunanjosti. Če imaš naštiman mrzel zrak, gre ta zrak direktno v kabino - seveda, ko je zunaj 30 st. C bogve kaj ne more ohladiti, kot so ti povedali, še največ v stilu ventilatorja - ali pa imej odprta vsa okna/šibedah.

Če vključiš gretje, se pot zraka spremeni tako, da gre še skozi "pečko" (mali hladilnik sredi aramaturne plošče, v katerega je bila hkrati spuščena še vroča hladilna tekočina motorja) in se tako ogreje.

Če imaš klimo, je pred pečko gretja še izmenjevalec toplote klime (fizično podoben pečki), ki ob vklopu klime hladi zrak (obenem mu odvzema vlago, zato se šipe odrosuje s klimo!), ta nato potuje čez pečko gretja (v kateri ni tople vode, zato zrak ostane mrzel) in nato v kabino.

(Če naenkrat vključiš gretje in klimo, bo zrak morda nekoliko manj vroč kot brez klime, šipe pa bo vseeno dobro odroševalo, ker klima odstrani vlago iz zraka.)

Še kaj?
zmaga.gif

vse super napisano razen dela, ki me je zmotil .... ko zrak pride mimo izmenjevalca toplote od klime in gre cez pecico gretja, ta ni nujno mrzla. vsaj pri starejsih avtomobilih je tako, da je vroca voda vedno v pecici gretja in je temperatura zraka odvisna od polozaja lopute pred pecico. ce je loputa zraka zaprta, gre ves zrak cez pecico in ce je odprta, gre zrak mimo.

zato se (pri recimo nastavljenih 22st) zrak najprej maksimalno ohladi, nato pa se na pecici ogreje do zeljene temperature.
klimatski del (del ki ohlaja zrak) zal deluje on/off. inverterjev zal se ni. (vsaj jaz jih se nisem srecal).

popravi me, ce se motim.....
cheer.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Vsaj na avtih, ki sem jih sam razdiral, je bil pred cevmi vode, ki gredo v pečko ventil, ki se je po odpiral glede na zahtevano temperaturo zraka (če imaš klimo na MAX. hlajenje je ostal zaprt)... Poleg tega so znane okvare, ko ventil ostane poleti odprt do konca in je v kabini za crknit vroče, s klimo ali brez. Tako da po moje ni nujno, da je pečka vedno topla...

Citat:
Uporabnik ericks pravi:
zato se (pri recimo nastavljenih 22st) zrak najprej maksimalno ohladi, nato pa se na pecici ogreje do zeljene temperature.
klimatski del (del ki ohlaja zrak) zal deluje on/off. inverterjev zal se ni. (vsaj jaz jih se nisem srecal).

popravi me, ce se motim.....
cheer.gif

Sem malo razmislil in glede zgornjega imaš vsekakor prav - kompresor dela samo on/off, nato pa se zrak dogreje z vročo vodo (o ekonomičnosti kdaj drugič
tongue-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik tony pravi:
....
Sem malo razmislil in glede zgornjega imaš vsekakor prav - kompresor dela samo on/off, nato pa se zrak dogreje z vročo vodo (o ekonomičnosti kdaj drugič
tongue-1.gif
Zakaj naj bi to ne bilo ekonomično?

Vroči vodi za hlajenje motorja je pravvseeno kje se ohladi, v hladilniku za motor ali v grelniku zraka.

Sicer je pa pri avtomobilih z ročno klimo princip podoben: vklop klime, nato pa z gumbom za temperaturo nastavljanje temperature vpiha.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.848
681
113
Citat:
Uporabnik tony pravi:
(Če naenkrat vključiš gretje in klimo, bo zrak morda nekoliko manj vroč kot brez klime, šipe pa bo vseeno dobro odroševalo, ker klima odstrani vlago iz zraka.)

Na kak način pa klima odstranjuje vlago ? Najbolj preprosto in logično je seveda s kondenzacijo (mrzel zrak lahko vsebuje manj vlage) in potem se višek vlage izloči. Ampak pri gretju pa to žal ne deluje. Tam bi že rabil en filter (higroskopičen), ki na sebe vleče vlago, razen če imajo avti to vgrajeno ?
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik philips pravi:
Citat:
Uporabnik tony pravi:
(Če naenkrat vključiš gretje in klimo, bo zrak morda nekoliko manj vroč kot brez klime, šipe pa bo vseeno dobro odroševalo, ker klima odstrani vlago iz zraka.)

Na kak način pa klima odstranjuje vlago ? Najbolj preprosto in logično je seveda s kondenzacijo (mrzel zrak lahko vsebuje manj vlage) in potem se višek vlage izloči. Ampak pri gretju pa to žal ne deluje. Tam bi že rabil en filter (higroskopičen), ki na sebe vleče vlago, razen če imajo avti to vgrajeno ?

Seveda s kondenzacijo!
Klima ohladi zunanji zrak pod temperaturo nasičenosti (relativna vlažnost 100%), zato na hladilniku prihaja do kondenzacije, ta isti zrak se vgrelniku segreje (absolutna vlažnost ostane enaka, relativna pade) in zato se vpihuje bolj suh zrak.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.848
681
113
Na gretje prej ohlajenega zraka pa nisem pomislil. Najbrž zato ker nima smisla
grin1.gif
 

ericks

Majstr
10. sep 2007
2.777
221
63
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik tony pravi:
....
Sem malo razmislil in glede zgornjega imaš vsekakor prav - kompresor dela samo on/off, nato pa se zrak dogreje z vročo vodo (o ekonomičnosti kdaj drugič
tongue-1.gif
Zakaj naj bi to ne bilo ekonomično?......

zato, ker so inverterske klime veliko bolj ucinkovite, zmanjsujejo stevilo izklopov in vklopov, kompresor deluje ves cas na recimo 20% max moci, regulacija temperature je enostavnejsa, manjsa nihanja temperature, ....