Kaj in kako menjat / bicikel servis DIY

sdpa

Fizikalc
29. mar 2012
1.377
0
36
London
Obišči stran
Zdravo,
Pred kakim mesecom mi je začela zadnja os 'pokati' ob vrtenju. No, včeraj pa sem se vozil v službo in kar naenkrat zakolesaril v prazno. Ob vrtenju pedalk nazaj in nato spet naprej je 'zagrabilo' ampak vsake toliko spet spodleti. Opazil sem tudi da ko zabicikliram nazaj v prazno, včasih kar zadnji menjalnik obrne v rikverc skupaj s ketno. Nimam pojma kaj bi bilo treba menjat, imam pa čas in voljo, tako da bi se priporočal za uporabne nasvete. Spodaj sta dva videa situacije. Poganjam sicer še vedno lahko, le ne smem popustiti, ker potem se spet zavrti v prazno. Je treba menjat kako zadnjo os/ležaj?

 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.998
1.886
113
Videa ne morem gledat, ker sem na mobilnem, ampak opcije sta samo 2. Ali ti je sla pesta komplet adijo, ali pa imas kaseto slabo zategnjeno, oz ne sedi lepo na zobeh od ohisja peste. Drzi sredinsko os na miru in probaj ce se kaseta vrti. Ce se, je slabo zategnjena, ali pa so zobi zanic.
V vsakem primeru pa bos moral na servis, ker za te posege rabis namensko orodje
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.133
4.112
113
Šla ti je račna.

Račen je več različnih tipov, imaš take ki so skupaj z menjalniško kaseto (zobniki so del ohišja račne) ali pa take ki so standalone.

Naečloma je tako da je račno pametno zamenjat če začne ropotat, včasih sicer se zatakne samo "jeziček" ki blokira smer ampak že to da se zatakne pomeni da je nekaj narobe. Za snet račno rabiš poseben ključ in še huje, skoraj vsaka račna (proizvajalec, serija) ima drugačlen ključ!
evil.gif


Sicer pa če nimaš kakšnega specialnega bicikla je račna dokaj poceni, recimo klasična shimano z zobniki stane 20-30EUR z menjavo vred.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.507
5.054
113
V študentskih časih mi je šla račna na rog maraton biciklu. Ne spomnim se več, kako sem v študentu to spravil narazen. Verjetno s kakim jedilnim priborom. Račna je imela dva jezička, enega je zamlelo. Odstranil sem odvečne koščke, namazal z margarino, kar je bilo celega, sestavil nazaj in se vozil še nekaj let. Pozneje sem dal servisu menjati komplet zobnik.
Naj ti moj način reševanja ne bo za vodilo
ne-ne-1.gif
.
 

Rikolus

Fizikalc
19. jul 2007
2.367
88
48
podoben problem sem imel tudi jaz, po tem ko sem bicikel po nekaj letih parkiranja v kleti, ga začel uporabljati...

Ker je bajk ničvreden, sem račno full našprical za WD40 z obeh strani in vrtel naprej nazaj

Čez par dni ponovil postopek in je pomagalo. Čez čas pa še pošprical s teflonskim sprejem za podmazat.
 
Nazadnje urejeno:

mimika

Pripravnik
8. feb 2008
703
0
16
Imam podoben problem na rogu maraton in sicer pod obremenitvijo (recimo bolj živahna vožnja v klanec) zagonim v "prazno", a še vedno s nekaj upora. Občasno tudi nekaj pokne ob vrtenju, vendar ne takrat, ko v prazno zagonim. Verjetno ni druge rešitve kot zamenjati račno?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.133
4.112
113
Odvisno kako je račna sestavljena ampak v osnovi je mehanizem noter zelo preprost. Velikokrat se zatakne samo jeziček, ki drži smer zato ker je v račno prišla umazanijo oz. ponavadi pride voda in z mastjo ki je prisotna postane vse skupaj ena majoneza ki potem uspešno ovira vzmet na jezičku da se vrača nazaj. Se pa pri sodobnih račnah še veliko prej zgodi da poči ohišje ali pa se polomijo jezički, včasih tudi pride noter pesek in zbrusi kroglice ter postane ležaj "zračen" zato potem jezički ne držijo prav.

Če se račno odpre in očisti ter namaže ponovno potem dela lahko dalje kot nova še 10 let, ampak tukaj POZOR, večina sodobnih račen je uležajana z malimi krogličnimi ležaji in ko jo enkrat odpreš ter pobereš notranji del ven imaš jebo sestavit nazaj (misija nemogoče, sicer mirna roka pa dosti lepljiva/gost masr in precej volje/časa zna delovat).

Tule se vidi kako zgleda povprečna račna:

0:55 se vidi ključ za snemanje račen, kot rečeno za vsak tip je drugačen (načeloma račne ni porebno snet za odpret pokrov, samo sestavljanje nazaj je precej bolj zaj...o ker je potrebno celo kolo obračat)
1:45 se vidi kako so postavljene kuglice ko se odpre pokrov, te se že nekako spravi na mesto pri sestavljanju
2:22 se vidi drugi set krogilic, te je zaj... spravit nazaj v isti obliki
3:05 se vidi jezička in vzmet (žično varovalo) ta del ponavadi zataji

Račno se spuca z bencinom ali čim podobnim potem pa namaže stvari s bolj viskozno mastjo, klasične strojne masti ponavadi niso ok ker so pregoste, bolje je kakšno motorno olje ali pa kaj podobnega.

Za ne preveč dela za domač servis je najbolj enostavno kolo odmontirat in ga postavit na povsem vodoravno podlago z zobnikom/račno navzgor (še najboljše vpet nekam da je trdno). Potem se odstrani pokrov račne in previdno pobere zgornje ležaje, ostalega (zobnikov) se ne dotikat in premikat. Potem se z WDjem ali čim podobnim čimbolj sčisti vso svinjarijo, pobriše s krpo WD, sledi previdno zlaganje kroglic po obodu (prej se jih očisti s krpo in bencinom) in nato na koncu noter nakaplja olje/mast ter vse skupaj spet zapre s pokrovom. To pomaga v 80% če je težava samo zaradi jezičkov.