Ima kdo avto brez servo volana?

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Na dvajset let starem polotu brez servo volana sem dal porihtati podvozje (spurstanga, obe pesti spredaj). Po menjavi je bil obcutek na volanu z luftom, tako kot ze leta. Avto ima serijske 13 colskew gume/feltne.

Sedaj pa imam narejeno optiko, in volan je postal kar komicno trd (in lufta ni vec), pri pocasni voznji je prvi krog se normalen, drugi pa precej trsi (ni nemogoc, le obcutno tezje je vrteti naprej). To se zelo dobro vidi, ko ustavis pri boksu in za 90 stopinj hoces zaviti in parkirati.

Ze 15 let nisem vozil taksnega avta, je to normalno? Malo sem se usral, da ne bi koncal v kaksnih malinah :) ina avto pustil tam. Jutri ga dajo se na dvigalo in pogledajo.

Dajte me potolaziti, da je to normalno, prosim :) Saj je?

Da ne bom matral fantov, ki so svoje delo posteno naredili za brez veze :)
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Pa se spomnis, kako je bilo, ko je bil avto nov? Kako siroke gume si imel?

Tale familijarni jajcek je na celih 175 sirine...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.660
113
:D tak avto sem pa sam parx v življenju fural....

Z R5 bi kmal naravnost križišče odpeljal ko sem hotel zavit z levo roko :D
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Se spomnem. Sem vozil takega polota. Če si malo bolj zagrabil volan, si ga lahko vrtel z eno roko.

Širine gum ne vem, je pa bil 13 col.

In je seveda normalno, da postane volan tezji pri manjsi hitrosti?

Naredil sem 2 kroga po parkingu, morda bi se moral peljati kaj hitreje... (So res v casih fickov voznike ucili, da se volana ne vrti na mestu, pac pa le, ko se avto vsaj malo premika?)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

backo123

Pripravnik
18. dec 2012
49
11
8
Valjda ga nisem v časih noserva vrtel na mestu kar za brezveze. To je bla tehnika, da se premika. Še zdaj mam v glavi to in ko vidim koga, ki na mestu vrti volan z enim prstom in servom; kaj porečejo vse spone in puše :). Za Polota nimam izkušenj.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: sad in tony

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Jaz imam AX-a, ki stoji že 10 let... tu pa tam ga peljem krog. Sem mislil, da je volanska letev v okvari, ko je trd volan (gume 155-13, na širših feltnah)
Potem sem dobil še enega AX-a, ki je bil bolj v uporabi ... Je imel še trši volan (155-13 normalne alu feltne)...Takrat sem vidu da je dejansko moj prvi AX še dober :) Spačka z gumami 125 -15 sem se tudi mogu navadit, moreš kar z dvemi rokami vozit.

Problem je ko voziš servo volan, hitro pozabiš kaj pomeni "avto brez serva"

Naj mehanik naredi krog po parkingu, ti bo hitro povedal kako se mu zdi ...al je normalno, al ne.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

pleXwriter

Majstr
3. avg 2009
3.380
307
83
Dobr pretiravaš, tok težko spet ni no, ni izi, ni pa krize, levom rukom, desna na šaltunhi pa gasaaaaa.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

amacar

Majstr
29. apr 2010
4.170
489
83
Pred parimi leti sem prestavil fotrovega golfa 6 in se takoj zatem vsedel nazaj v svojo boro (s servo volanom), sem mislil, da mi je v tem casu servo crknil, taksna razlika je bila. Tako da bi rekel, da je kar normalno.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

shift

Guru
20. jul 2007
9.911
2.310
113
za šankom
se mi zdi, da malo kompliciraš, saj toliko stari pa spetnismo, da ne bi vozili golf2, nissan almer in celo golf 3 brez SV, golf 2 je bil smrt za šoferja
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.949
6.845
113
pri taščici
Ja za "metrice" "shift ;)
Tisti ki imate taka vprašanja, vam dam lahko za peljat kak 4x4 traktor brez servovolana. Tam ugotoviš da je imel G2 "City" sistem od punta.
Se vedno se občasno vsedem v cliota1 1,2 brez serva. Pač je druga logika sukanja volana.
Če dobro pomislim, sem prvo desetletje v svoji vozniški karieri naredil brez servovolana (G1, G2, r5,Astra (najtežja, najširše gume) , sedaj dobro drugo desetletje pa z servovolanom.
Tako da nekaj izkušenj imam tudi brez serva
Sukanje volana brez premikanja avta brez serva gre običajno malo težje z eno roko. Se moraš konkretno opreti v sedež in volan. Če si navajen "ležati" v avtu, pozabi na tako sukanje.
Se kdo se spomni zavor brez servoojacevalnika?
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.875
9.485
113
Ja za "metrice" "shift ;)
Tisti ki imate taka vprašanja, vam dam lahko za peljat kak 4x4 traktor brez servovolana. Tam ugotoviš da je imel G2 "City" sistem od punta.
Se vedno se občasno vsedem v cliota1 1,2 brez serva. Pač je druga logika sukanja volana.
Če dobro pomislim, sem prvo desetletje v svoji vozniški karieri naredil brez servovolana (G1, G2, r5,Astra (najtežja, najširše gume) , sedaj dobro drugo desetletje pa z servovolanom.
Tako da nekaj izkušenj imam tudi brez serva
Sukanje volana brez premikanja avta brez serva gre običajno malo težje z eno roko. Se moraš konkretno opreti v sedež in volan. Če si navajen "ležati" v avtu, pozabi na tako sukanje.
Se kdo se spomni zavor brez servoojacevalnika?
Štore 404, po enem dnevu dela z njim imam vedno konkreten musklfibr.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in Hanzi

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Ti poloti/ibize so tudi s servo volanom pa recimo gumami 14 col na 185 širine bili nenormalno trdi, očitno taka geometrija podvozja (sej tudi sklopka na zajlo ni bila nič boljša, klasika je da imajo naslov od voznika ves podrt ker se je treba upirat v naslon da se jebeno kuplungo stisne). To rabiš gume 155 če nimaš servota, karkoli drugega je muka. Ko sem utrgal cev od servo pumpe in sem avto 2x moral malo prestavit je bil na meji voznega. Avti ki niso nikoli imeli servo volana so bili precej bolj vozni (geometrija podvozjas in ozke gume), pač na mestu ne mora obrnit volana to pa je vse, takoj ko imaš gibanje pa gre z malo sile.

Aja na mestu nikoli ne vrtiš volana, vedno se rabi gibanje. Včasih si vedel zakaj (ker enostavno ni šlo ali pa je bila sila prevelika) danes pa se to pozablja ker enostavno se da. Lahko pa greš ven poslušat kako lepo servo/elektromotor cefra gume in če je pravi asfalt tudi kako se lepo vidi ostružke gume na mestu kjer si jih obračal.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony, sad in Pepe

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Utisevalec: Točno tole je lahko razlog za pisanje uporabnika jest5: na avtu so gume širine 175, na 155 bi bil pa volan precej bolj "city" tipa... Ampak takšne (zimske) gume bodo ostale na avtu ves čas, ker se avto malo vozi.

V švabskem "TUV" za polota 6N1 celo eksplicitno piše, da se širine 185 na 14 colah ne sme dati na avto brez serva (pred očitno mnogimi leti sem imel tudi takšnega polota, in me to niti ni motilo... Izgleda sem bil mlad in neumen :D)...

Skratka, avto je verjetno OK.

Sem pa raje vprašal za nasvet, ker se spomnim težav s polžem s pomožnim volanom (polo ima seveda zobato letev, kjer tega problema ni), kjer je bilo pomembno, da nisi vijaka za nastavitev "lufta" preveč zategnil, ker bi lahko ostal brez delujočega volana... :zmaga:

Hvala vsem za nasvete!
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Jest sem imel -3st. spredaj in -2 zadaj "camber" podvozje na 245 gumah brez servo volana. Povprecen clovk ga ni znal parkirat, da se jebes. Ja normalno je. :fredi:

Sem se pa skoraj zaletel v fiatu s tisto city funkcijo servo volana, ko je mehak kot cura od johannesa.
 
  • Všeč mi je
  • Haha
Reactions: tony in Hanzi