Hitrost v ovinkih in G sile

TuTuRuTu

Fizikalc
14. avg 2007
120
43
28
Ljubljana
Pozdrav,
Imam vprašanje. Danes je debata v službi nanesla o hitrosti v ovinkih in G silah pri normalnem(serijskem avtomobilu), dirkalnem avtomobilu in dirkalniku F1.
Pri pregledu filmčkov, ki so na spletnem youtube, kateri prikazujejo "superiornost" F1 dirkalnika naproti serijskem avtomobilu smo laično ugotovili da je F1 dirkalnik 1x hitrejši od civilnega vozila.
Zdaj pa sprašujem, ali je naša ugotovitev pravšnja, ali smo brcnili v temo? Sam sicer menim da je F1 hitrejša več kot 1x.
Če se ne motim je bila nekje, nekdaj objavljena tabela kolikšne G sile prenesejo sodobna vozila in koliko dirkalnik F1?
Če ima kdo kakšno primerjavo bi vas lepo prosil za "pomoč".

Lp
 

CupraR

Majstr
21. sep 2007
5.639
146
63
youtube, pa maš vsaj 2 filmčka (mečka, ferrari) ko majo test na stezi: Golf klasa avto, bolj športna kola in F1
smirk-1.gif
 

TuTuRuTu

Fizikalc
14. avg 2007
120
43
28
Ljubljana
: Hvala.. Si malček površno prebral.. Sem napisal da smo pregledali filmčke
cool-1.gif
.
Mislim sem bolj tako.. realne številke in meritve.

LP
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
bmw M5, kaksen nissan skyline mislim, da gre bocnega pospeska do nekje 1G, moderna formula 1 okoli 5G, f1 iz 80 let (s slicksi) se vec (+6)
 

CupraR

Majstr
21. sep 2007
5.639
146
63
Citat:
Uporabnik TuTuRuTu pravi:
: Hvala.. Si malček površno prebral.. Sem napisal da smo pregledali filmčke
cool-1.gif
.
Mislim sem bolj tako.. realne številke in meritve.

LP

Sej časovno maš meritve kolk je hitrejša F1
smirk-1.gif
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
pospesek pri pospesevanju formule do 200kmh je nekje 2.5G, pojemek pri bremzanju pa najvecji (nad 6)
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
pa se nekaj, ko voznik f1 kaksnih 150m pred ovinkom spusti gas, bolid zaradi upora ze brez uporabe zavor zavira tako hitro kot najboljsi sportni dirkalniki (osebni avtomobili 911 gt3...)
 

Antonioo

Pripravnik
3. sep 2007
344
0
16
imas filmcke na youtube, primerjaj casa pa je. razn ce hoces ugotovit samo za ovinek, malo tezja naloga. je pa mislim da najvecja razlika v bremzanju.
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
pa se nekaj, ko voznik f1 kaksnih 150m pred ovinkom spusti gas, bolid zaradi upora ze brez uporabe zavor zavira tako hitro kot najboljsi sportni dirkalniki (osebni avtomobili 911 gt3...)

Kakšnega upora?
 

forgot

v penziji
23. jul 2007
293
0
16
Bočnega pospeška je prenesla od serijskih avtomobilov največ Honda NSX, takoj za njo pa Xantia Activa !
Potem pa dolgo nič in nato ostala športna zalega. In to niti ni bilo daleč nazaj, dobrih 10 let ...

Xantia z dobro delujočo Activo je še danes zelo visoko v tej kategoriji.

LP
 

alexx_

nekaj v tem stilu
11. maj 2007
4.237
45
48
offline
a niso zakrilca bolj kot obrnjeno krilo na letalu?? upforce, downforce? nekega (vodoravnega) upora nebi smelo bit. sicer pa, kdo sem jaz da bi o fiziki pametoval
grin1.gif
 

TuTuRuTu

Fizikalc
14. avg 2007
120
43
28
Ljubljana
Če me spomin ne vara je nekoč pisalo da ima formula CX= 2, današnja avtomobilska industrija pa z lahkoto dosega CX=0.30. Torej bo držalo da je upor gromozanski pri zaviranju.
smile-1.gif
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Nisem sicer nek fizik, ampak takšna in drugačna krilca na formuli so tam zaradi downforca in ne zato, da bi ustvarjala zračni upor za zaviranje. Ker...kako bi drugače F1 dosegala takšne hitrosti, kot jih?
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Sem malce googlal...hudiča, da bo res. F1 ima gromozanski Cx napram navadnim kištam. Ampak ji sploh ni videt...
shocked-1.gif
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.345
765
113
Zračni upor na F1 je zelo velik. Prvič zaradi odprtih koles, drugič zaradi downforce-a. Če ne bi bilo toliko krilc na bolidu, bi šel skoraj 100km/h več, pa v prvem ovinku naravnost...