Hitre leče za indor sport fotografijo

Crypto

Pripravnik
26. jan 2011
49
6
8
Pozdravljeni,

ljubiteljsko se ukvarjam z fotografijo, trenutno slikam predvsem dvoranske plese. Ker ponavadi svetlobe ni ravno na pretek, plesalci pa tudi ravno ne stojijo pri miru, mi kit leče za to zvrst ne zadostujejo.

Verjetno je pri drugih dvoranskih športih podobno, edina razlika je morda ta, da tukaj s kamero lahko pridem dosti blizu dogajanja.

Zanima me, kaj bi bilo bolje nabaviti : ali neko lečo z fiksno goriščno in f 1.8 (ali celo f1.4) ali nek zoom s konstantno f2.8. Sicer bi mi zoom verjetno prišel bolj prav, vendar ne vem, če je 2.8 zaslonka zadosti.

Kot sem povedal, se s tem ukvarjam čisto ljubiteljsko, zato je tudi budget tam nekje do 500 eur.

Še podvprašanje : osnove o DX in FX senzorjih in lečah poznam, me pa vseeno begajo ti crop faktorji. Ali dasta DX 50 mm leča in non DX 50 mm leča na DX senzorju enako sliko (ne zanima me z vidika kvalitete, barv ipd, zgolj z vidika velikosti kadra).
Zanima me zato, ker trenutno največ slik naredim na okoli 50 mm (DX kit zoom objektiv). Je potem vseeno, če kupim 50 mm DX ali non DX lečo?

Body je Nikon d5500.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.017
10.761
113
kod Džej-Zija
50 mm je 50 mm. Razlika je v velikosti image circle-a, torej velikosti kroga, ki ga objektiv lahko nariše. DX ne bo zapolnil FX formata, zato bi DX objektiv na FX senzorju pustil ogromne črne robove. FX objektiv ima večji krog od DX senzorja, zato bo senzor pokrit, vendar bo slika na tem senzorju samo del celotne slike, ki jo FX objektiv lahko nariše.

Torej, 50 mm DX objektiv bo po velikosti in teži manjši od 50 mm FX objektiva, slika bo pa načeloma "enaka". Enaka seveda v smislu FOV (field of view), ostali parametri so odvisni od objektiva in aparata.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
v življenju sem prefotografiral ogromno plesa. največ sem uporabljal 24-70 mm in seveda 70-200, veliko pa sem prefotografiral tudi s 50 mm objektivom, ko sem presedlal na FX fotoaparat. problem pri dvoranskih plesih (predvidevam, da je govora o latin in standard plesih) je predvsem to, da so eni plesi bolj statični, potem pa so tud tisti plesi, ki gredo preko celega plesišča - latin, ko gredo praktično v krogu (samba, paso doble) in pa angleški valček, tango in quickstep. tu se ti lahko lepo razdeli, pač na širšem objektivu delaš bolj kot ne te “gibajoče” pri 70-200 pa tiste bolj oddaljene, se moraš samo odločit, kaj rajše fotografiraš oz. kje se boljše znajdeš.

problem so predvsem standardni plesi, ker se večina, za fotografe zanimivega dogajanja zgodi bolj kot ne nekje na sredini, pri latinu pa pridejo tudi praktično do tebe (tudi pri standardu, ampak tiste fotografije meni osebno niso bile nikoli zanimive). predsvem pri rumbi pa je pomemben detajl, detajl plesa, kontakta med plesalcema. sam sem ugotovil, da mi je na začetku bolj prav prišel 70-200 objektiv, kasneje sem dodal še 24-70 in kot rečeno, sem na koncu za določene plese dodal še 50 mm (predvsem sem ga koristil v paso doblu in jiveu). ko sem na koncu imel srečo in imel možnost dodati še nad 300 mm pa je galerija postala res bomba, predvsem zaradi detajlov, ki jih dobiš rumbi - na DX objektivu si tako na 300 mm zelo hitro z 200 mm in se da to res lepo pokoristiti.

skratka, za začetek bi morda priporočal kak 70-200 (Sigma morda?), potem dodaš še na širokem kotu, predvsem pa se je meni vse odprlo, ko sem začel fotografirati s fotoaparati polnega formata, se mi zdi, da sem takrat tudi sam največ dobrih fotografij sproduciral. sem pa lahko fiksne objektive začel uporabljati še po kar nekaj letih fotkanja, ko res razumeš in poznaš posamezen ples in tudi veš, kaj v samem plesu iskati.

prav zato sem nekako izgubil motivacijo, ker je začelo vse preveč mejiti na šport in premalo na umetnost, Blackpool 1x letno pa je premalo oz. prevelik strošek ...

za še kakšno vprašanje pa komot tudi na zasebno sporočilo ...
wink-1.gif
 

Crypto

Pripravnik
26. jan 2011
49
6
8
Dizzy, hvala za tale izčrpen komentar, res gre za ST in LA plese, tako da si mi precej pomagal.

Nekako se za začetek sicer bolj nagibam k 24-70 objektivu, pri dosedanjem fotografiranju dosti preko 70 niti nisem šel. Je pa res, da mi trenutne kit leče tega niso niti dopuščale zaradi prevelike zaslonke.

Nove sigme 70-200 so nekaj čez jurja, rabljene sem na ebayu videl za malo čez 500 eur. Je pametno to kupovati preko ebaya ali je bolje čepeti na bolhi in čakati, da bo kakšen objektiv na voljo tudi tukaj in ga lahko pred nakupom pregledaš.

Kot sem omenil, slikam ljubiteljsko, v večini svoje otroke. Tako da čez jurja za enkrat zaradi tistih par fotk za družinski album ravno ne bi dajal.