Če pušča o-ring pumpe se to menda da videti, ne?
Koliko vode pušča?
Najprej glede glave... Je bil avto kdaj pregret? Če je res počena glava, se bo poškodba neprestano večala, poraba vode bo vse večja, tudi do več kot liter na 1000 km, vse dokler nekega dne avto ne bo šel več naprej. Do takrat lahko, glede na to, da gre za star avto, dolivaš vodo in čakaš kaj bo... Seveda to počni le pri ledeno mrzlem motorju (tudi kontroliraj le takrat).
Simptomov počene glave je več: bel dim iz izpuha, lepo se ga vidi, ko vžgeš avto, takrat motor zelo značilno pokadi. Če se čez noč nekaj vode nateče v cilinder, potem avto ob vžigu za trenutek zatrokira. Če imaš odprt pokrovček ekspanzijske posode in takrat nekdo pritisne gas na mestu, se ob počeni glavi pojavijo mehurčki v vodi ("kompresija" uhaja v vodo). Pri večini primerov počene glave pa ni vidnega olja v vodi oz. obratno.
Počeno glavo/tesnilo glave se da testirati s posebno tekočino, ki jo naliješ v posodo, ki jo pomočiš v antifriz. Če ta vsebuje ogljikovodike (ki pri celi glavi nimajo v hladilni tekočini kaj iskati) se barva hl. tekočine spremeni. Tudi odmontirano glavo se da dati stestirati, če tesni, kar stane stotak ali dva.
Voda lahko "nevidno" izginja še iz pečke gretja, simptom je rošenje šipe (seveda ob novem mikrofiltru!), vonj po antifrizu iz ventilacije.
Tesnjenje celotnega hladilnega sistema se da stestirati tudi tako, da se v ekspanzijsko posodo napumpa določen tlak (predpisan v servisni dokumentaciji motorja), in se tako avto pusti stati kak dan. Če tlak medtem pade, je, logično, nekje luknja.