Pozdravljeni!
Na hitro ena reportaža o Dubaju. Mesto je mislim da znano vsem, predvsem zaradi velikopoteznosti gradenj in poslovnega okolja. Dubaj je lep dokaz, da če želiš ustvariti stimulativno okolje za posel, se s pravimi prijemi da v nekaj letih postati pomembna točka za posel sveta.
Dubaj z nafto letno ustvari SAMO 6 % dohodka (podatek za tiste, ki radi kričijo, da če imaš nafto, imaš vse)., ostalo so finance, gradbeništvo in nekaj malega turizem (čeprav turizem ne merijo v majhnih številkah).
Začeli smo na letalu družbe Emirates, s katerimi je prijetno leteti, pa še vizo uredijo hitro. Kosilo:
Let iz Nemčije do Dubaja je trajal 5 ur in 30 minut, nazaj pa uro dlje:
Na novem in v piko urejenem terminalu (samo za Emirates) (Rolex, why not?, hehe):
Klimatizirane avtobusne postaje, kjer je celo leto 22 stopinj Celzija.
Cena bencina, ki je v zadnjem letu kar poskočila (galona je cca. 4,5 litra, znesek delite s 5, da dobite evre)
Začel sem na plaži ob hotelu Burj Al Arab, ki velja za enega najprestižnejših (bedesilo v mivki služi kot božična čestitka prijateljem v Sloveniji
):
Mesto v mestu, kombinacija bazarja, apartmajev in restavracij. Res lepo, sploh če se spomniš, da je tukaj bila puščava:
Na poti na Palmo, kjer je tudi novoodprti hotel Atlantis. Na palmi so hoteli in vile za superbogate:
Stari del Dubaja (Deira), kjer je ogromno Indijcev in Pakistancev, a je vse skupaj zelo kultivirano in čisto:
Al Mamzar, kjer se tudi razvija civilizacija, na sliki je umetna plaža in morje:
Posebno poglavje si zalužijo nakupovalni centri, ki so presežki v vseh pomenih. Da razumeš več nadstropij, na tisoče trgovin, restavracij, smučišč, drsališč in ostalih stvari, je treba vedeti, da ljudje v Dubaju veliko časa preživijo v teh centrih, ki poleti nudijo prijeten hlad pred ubijajočo vročino, ki kraljuje zunaj. Zdaj pozimi je bilo prijetnih 25-28 stopinj.
Dubaj je tako eno samo potrošniško zapravljanje, a s to razliko, da ima človek izbiro, kako "drago" bo živel. Lahko kupiš noro drago robo (firme imajo VSE), lahko pa kupiš Tom Tailor majce in srajce za 2 evra (ja, toliko je ta "firma" vredna pri njih) kakor ti srce poželi. Za novo leto lahko uživaš na plaži free ob ognjemetu, lahko pa greš na TOP music event, kjer je samo vstopnina 300 evrov. Skratka, za vsakogar je nekaj.
Še slika hotela ponoči:
Poslovno središče, kjer se še vedno veliko gradi. Skozi središče pelje 6-pasovna avtocesta.
Drsališče v največjem nakupovalnem centru (1200+ trgovin in restavracij, drsališče, atletska dvorana, kino, akvarij itd.)
Dubaj marina, kjer gradijo prestižne stolpnice, stanovanja in marino:
Smučišče v Mall of the Emirates:
Najvišji stolp v Dubaju (zaenkrat 780 metrov), kjer bodo stanovanja, poslovni prostori in - trgovine!
Pa še za konec slika iz letala, kako gradijo enega izmed številnih umetnih tvorab na morju:
Drugače so obseg gradenj v Dubaju precej zmanjšali, kljub temu pa so načrti noro velikopotezni, a o tem si lahko več preberete na spletu.
Slike so bolj na hitro, saj nisem imel veliko časa, ker sem precej skakal okoli po pisarnah, nekaj na plaži v obliki kopanja in sončenja
.
Marsikdo bi bil nad Dubajem razočaran, saj to ni npr. Tajska, kjer so narava in ljudje nekaj posebnega.
Še za podjetnike: v t.i. "free zone" lahko ustanovite podjetje, 15 let ni nobenih davkov, nobenega davka na prihodek, dobiček, tako da vas pustijo, da se postavite na noge
. Vsi veliki so dol.
Dubaj je tako po mojem mnenju umetna turbo tvorba, kjer se meša gradbeništvo, bančništvo, finance in visoka potrošnja. Za vsem pa stojijo Indijci, ki opravljajo praktično vsa dela, od smetarjev do visoko plačanih IT strokovnjakov. Vse je zelo profesionalno.
Vozni parki so impresivni. Na tone BMWjev, Audijev, Meck, Ferrarijev, etc. Večina bele barve in z najmočnejšimi motorji.
In še zanimivost: obiskal sem BMW salon in so mi v oči padle cene. Novi BMW 7 (F01) z bogato opremo in bencijskih motorjev stane slabih 50.000 evrov. V Sloveniji je skoraj 2x dražji. Cene rabljenih avtomobilov so tudi nizke, za eksote seveda ne.
LP,
PIC
Na hitro ena reportaža o Dubaju. Mesto je mislim da znano vsem, predvsem zaradi velikopoteznosti gradenj in poslovnega okolja. Dubaj je lep dokaz, da če želiš ustvariti stimulativno okolje za posel, se s pravimi prijemi da v nekaj letih postati pomembna točka za posel sveta.
Dubaj z nafto letno ustvari SAMO 6 % dohodka (podatek za tiste, ki radi kričijo, da če imaš nafto, imaš vse)., ostalo so finance, gradbeništvo in nekaj malega turizem (čeprav turizem ne merijo v majhnih številkah).
Začeli smo na letalu družbe Emirates, s katerimi je prijetno leteti, pa še vizo uredijo hitro. Kosilo:
Let iz Nemčije do Dubaja je trajal 5 ur in 30 minut, nazaj pa uro dlje:
Na novem in v piko urejenem terminalu (samo za Emirates) (Rolex, why not?, hehe):
Klimatizirane avtobusne postaje, kjer je celo leto 22 stopinj Celzija.
Cena bencina, ki je v zadnjem letu kar poskočila (galona je cca. 4,5 litra, znesek delite s 5, da dobite evre)
Začel sem na plaži ob hotelu Burj Al Arab, ki velja za enega najprestižnejših (bedesilo v mivki služi kot božična čestitka prijateljem v Sloveniji
Mesto v mestu, kombinacija bazarja, apartmajev in restavracij. Res lepo, sploh če se spomniš, da je tukaj bila puščava:
Na poti na Palmo, kjer je tudi novoodprti hotel Atlantis. Na palmi so hoteli in vile za superbogate:
Stari del Dubaja (Deira), kjer je ogromno Indijcev in Pakistancev, a je vse skupaj zelo kultivirano in čisto:
Al Mamzar, kjer se tudi razvija civilizacija, na sliki je umetna plaža in morje:
Posebno poglavje si zalužijo nakupovalni centri, ki so presežki v vseh pomenih. Da razumeš več nadstropij, na tisoče trgovin, restavracij, smučišč, drsališč in ostalih stvari, je treba vedeti, da ljudje v Dubaju veliko časa preživijo v teh centrih, ki poleti nudijo prijeten hlad pred ubijajočo vročino, ki kraljuje zunaj. Zdaj pozimi je bilo prijetnih 25-28 stopinj.
Dubaj je tako eno samo potrošniško zapravljanje, a s to razliko, da ima človek izbiro, kako "drago" bo živel. Lahko kupiš noro drago robo (firme imajo VSE), lahko pa kupiš Tom Tailor majce in srajce za 2 evra (ja, toliko je ta "firma" vredna pri njih) kakor ti srce poželi. Za novo leto lahko uživaš na plaži free ob ognjemetu, lahko pa greš na TOP music event, kjer je samo vstopnina 300 evrov. Skratka, za vsakogar je nekaj.
Še slika hotela ponoči:
Poslovno središče, kjer se še vedno veliko gradi. Skozi središče pelje 6-pasovna avtocesta.
Drsališče v največjem nakupovalnem centru (1200+ trgovin in restavracij, drsališče, atletska dvorana, kino, akvarij itd.)
Dubaj marina, kjer gradijo prestižne stolpnice, stanovanja in marino:
Smučišče v Mall of the Emirates:
Najvišji stolp v Dubaju (zaenkrat 780 metrov), kjer bodo stanovanja, poslovni prostori in - trgovine!
Pa še za konec slika iz letala, kako gradijo enega izmed številnih umetnih tvorab na morju:
Drugače so obseg gradenj v Dubaju precej zmanjšali, kljub temu pa so načrti noro velikopotezni, a o tem si lahko več preberete na spletu.
Slike so bolj na hitro, saj nisem imel veliko časa, ker sem precej skakal okoli po pisarnah, nekaj na plaži v obliki kopanja in sončenja
Marsikdo bi bil nad Dubajem razočaran, saj to ni npr. Tajska, kjer so narava in ljudje nekaj posebnega.
Še za podjetnike: v t.i. "free zone" lahko ustanovite podjetje, 15 let ni nobenih davkov, nobenega davka na prihodek, dobiček, tako da vas pustijo, da se postavite na noge
Dubaj je tako po mojem mnenju umetna turbo tvorba, kjer se meša gradbeništvo, bančništvo, finance in visoka potrošnja. Za vsem pa stojijo Indijci, ki opravljajo praktično vsa dela, od smetarjev do visoko plačanih IT strokovnjakov. Vse je zelo profesionalno.
Vozni parki so impresivni. Na tone BMWjev, Audijev, Meck, Ferrarijev, etc. Večina bele barve in z najmočnejšimi motorji.
In še zanimivost: obiskal sem BMW salon in so mi v oči padle cene. Novi BMW 7 (F01) z bogato opremo in bencijskih motorjev stane slabih 50.000 evrov. V Sloveniji je skoraj 2x dražji. Cene rabljenih avtomobilov so tudi nizke, za eksote seveda ne.
LP,
PIC
Nazadnje urejeno: