Dizel vs. bencin - eko vidik

ideolog

Fizikalc
16. feb 2012
219
38
28
17.325776N, 23.254786E
Kaj je torej danes pri novem avtu čisteje?
Bencinar ima več CO2, dizel ima več NOX, pa trdih delcev. Ampak to se rešuje z adblue in z DPF. Je tako?
Torej je bencinar bolj umazan. Takole čez palec. Pojma nimam.
Prove me wrong.
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.690
1.048
113
Ja, sam ce pameten slovenski folk ne bi luknal katalizatorjev in podobnih 'inovativnih umetnij' bi mogoce se slo. Tko pa NOX loses big time.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Dizel je v riti tudi z vsemi filtri.

Japonci so ga za avtomobile prepovedali že 60 let nazaj in se razen za težke tovornjake in težke delovne stroje, ne ukvarjajo več s tem.

Tukaj v Evropi se je pa začelo tekom konca 1980ih prodajat meglo o ekologiji dizla. V 25ih kasnejših letih je pa prešlo že na čisto laganje in nateg. Edino kar ga drži pri življenju je zlobirana nižja trošarina na dizelsko gorivo. Če bi bila ista kot za bencin, bi reč izginila s cest že zdavnaj.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.653
6.515
113
Ja, sam ce pameten slovenski folk ne bi luknal katalizatorjev in podobnih 'inovativnih umetnij' bi mogoce se slo. Tko pa NOX loses big time.

Čakaj čakaj...

Je že sosednja tema ko eni jočejo, ker so se na tehničnih začel v vse vtikat. Pa čip mojstri bi zdaj že od-čipali svoje nad stroje, da ne bo na tehničnem panike. Kmalu se bojo zaćeli vtikat v toyote, ker nimajo senzorjev montiranih v fabriki.
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.690
1.048
113
Ce se bojo, bom napisal, brez skrbi. Glede ostalega se pa strinjam, ce so pravila so za vse. Pika.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Ja, zelo simpl. Ni bilo pregovarjanja, da je dizel bio eko. Mesta so bila od dizlarjev usmrajena in so sprejeli ukrep prepovedi. As simple as that. :)
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.653
6.515
113
Je kar je in se strinjam, da so dizle furali kot bio eko, ker imajo nižje izpuste co2, medtem, ko zaresne svnijarije, kot so noxi in trdi delci, ni nihče pogledal. Ampak to je bilo laganje z namenom.

Osebni promet je drugače pljunek v morje v primerjavi s tovornim in moderni dizli so, po mojem, po vseh aferah precej čisti. Njihova proizvodnja pa se pretirano več ne splača. Ampak z enakimi vatli se tudi turbo bencinarji in hibridi, sploh pa električarji več ne bojo splačali.

Ker vse kar ima baterije je pa sploh nateg stoletja. Če ni turbine pod haubo je pa v Šoštanju pa Kitajska, kjer svinjajo s proizvodnjo baterij, tudi ni na istem planetu.

Aja bakra zmanjkuje. Kje bojo za elektro motorje jemali?
 

koliko

Guru
21. avg 2007
4.368
2.404
113
SV SLO
Filtri se zaradi umazanega goriva mašijo, egr ventili nagajajo, ad blue posode crkujejo tako da to ni res, cena nove od 800 eur naprej plus delo(kriva je črpalka v posodi, ki crkne in je ne moreš posebej zamenjati, ker je tovarniško "zalijana" v plastiko). Folk potem najde rešitve, s tem da DPF filtre in posode za AD Blue briše iz avtomobilskih računalnikov. Torej taki dizli pacajo okolico veliko bolj kot golfi enke. Dizli so za tovornjake. Za osebna vozila so bencinsko motorji, razno razni hibridi, plug ini, in seveda elektrika. Dizelske motorje v osebnih avtomobilih bi morali absolutno prepovedati, k takemu specialnemu mnenju pa je veliko(vse) pripomogel tvoj priljubljeni izdelovalec osebnih dizelskih prevoznih sredstev(koncern volkswagen).
Resnično ne vem kaj je s temi novimi dizelskimi motorji ampak ti resnično smrdijo, izpuščajo pline, ki dražijo sluznico v očeh in še enkrat smrdijo(neogreti) in nekaj mora biti hudo narobe da se to tako voha.......
 
  • Všeč mi je
Reactions: BigPoppa

hermann

Guru
19. mar 2014
9.653
6.515
113
Resnično ne vem kaj je s temi novimi dizelskimi motorji ampak ti resnično smrdijo, izpuščajo pline, ki dražijo sluznico v očeh in še enkrat smrdijo(neogreti) in nekaj mora biti hudo narobe da se to tako voha.......

Čas je da to spraviš v javnost. Morda do kakih raziskovalnih novinarjev?
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83

hermann

Guru
19. mar 2014
9.653
6.515
113
Glej, tukaj sem prebral, da so Japonci 60 let nazaj (še preden so skupaj spacali kaj podobnega avtu) rekli, da je dizel smrdljiv.

Potem je najamnj en alteraš potrdil, da dizel smrdi in se od njega solzijo oči.

Če to ni dovolj dokazov, da gre za svetovno zaroto in da nam vsi lažejo... potem res ne vem kakšne dokaze še rabimo.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.653
6.515
113
Zdaj grem pa naprej iskat povezavo med smdrljivimi dizli in 5G tehnologijo. Ko bom dokazal to povezavo se bodo zatresli temelji sodobnega sveta.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Kaj je torej danes pri novem avtu čisteje?
Bencinar ima več CO2, dizel ima več NOX, pa trdih delcev. Ampak to se rešuje z adblue in z DPF. Je tako?
Torej je bencinar bolj umazan. Takole čez palec. Pojma nimam.
Prove me wrong.
CO2 nima kaj dosti veze s čistočo, je pa CO2 direktno vezan na porabo goriva. S tem da je treba vedeti da dizelsko gorivo na liter pri gorenju izpusti VEČ CO2, ampak naj bi bil dizelski motor toliko bolj učinkovit da to razliko premosti. Pa jo res? To čisto enostavno lahko ugotovi vsak za sebe s svojo porabo.

Izračun je čisto enostaven, 1 l dizla pri gorenju izpusti 2,64 kg CO3, 1 liter bencina 2,33 kg CO2. Torej če podam nekaj primerov:
- Dizel s porabo 5,5 l ima izpuste 145 g CO2 na km
- Bencinar s porabo 6,2 l ima izpuste 145 g CO2 na km
- Prius s porabo bencina 4,5 l ima izpuste 105 g CO2 na km

Potencialni kupec seveda to nikoli ne bo računal CO2, njega zanima koliko ga stane gorivo, tu je pa cena jasno izkrivljena z nižjo trošarino na dizel, v osnovi je dizel dražje gorivo in edino pravilno bi bilo, da bi bilo tako tudi na pumpi.

Še en čisto laičen nasvet, če želiš biti do okolja prijazen si kupi najbolj aeorodinamičen in najmanjši možen avto z najnižjo možno porabo. Vrsta goriva potem sploh ne igra več tako velike vloge pri CO2.