DIY "Veliki servis" TDI - potek

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Pred kratkim sem delal veliki servis na Tdi-ju in sem zadevo malo poslikal, morda bo komu v pomoc ce se bo odlocil sam izpeljati zadevo.
V mojem primeru je 1.9 TDI iz Audija z "Boschpumpo" postopek pa je skoraj identicen tudi pri Passatu in ostalih TDI motorjih.
Materijal sem nabavil v trgovini z avtodeli ki me je stal ca 250 EUR.V tej ceni je
-hladilna tekocina(TOTAL)
-"semeringi(tesnila) za motorno,odmicno in pomozno gred
-tesnilo pokrova ventilov
-napenjalec zobatega jermena(FEBI)
-rolica pri zobatem jermenu(FEBI)
-napenjalec "mikro" jermena(FEBI)
-napenjalec "klima" jermena(FEBI
-zracni filter(MAHLE)
-oljni filter ( AUDI)
-vodna crpalka
jermeni-zobati,mikro,klima (BOSCH)
-olje (SHELL Rimula ultra 10W40)
-filter goriva (MAHLE)
212434-000.jpg
 

Priponke

  • 212434-000.jpg
    212434-000.jpg
    66,1 KB · Ogledi: 449
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
najprej na avtomobilu odklopimo akomulator (negativni pol),odstranimo plasticno zascito pod motorjem,plasticni pokrov cez motor(Vincent je v sosednji temi ze opisal potek tako da jaz ne bi se enkrat)
212446-001.jpg
 

Priponke

  • 212446-001.jpg
    212446-001.jpg
    58,4 KB · Ogledi: 409
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
potem odstranimo zaromete, potrebujemo TORX izvijace pri st.4 je potreben ca 25cm dolg torx izvijac s katerim pridemo skozi gornjo luknjo na blatniku do vijaka.
212452-002x.jpg
 

Priponke

  • 212452-002x.jpg
    212452-002x.jpg
    53,6 KB · Ogledi: 429
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
potem je potrebno odstranit odbijac, ker je pri tem modelu motor postavljen vzdolzno in ni mogoce drugace priti do jermena, kot da se sname celoten prednji del avta.
-najprej odstranimo mrezice iz odbijaca(pri meglenkah), tam se nahajata dva vijaka ki se odvijeta navzdol in se izvleceta st.1
-potem moramo snet plasticne koloteke pri kolesih da lahko iz notranje strani blatnika pridemo do treh vijakov ki jih odvijemo z naticnim kljucem st.10
-odklopit se je potrebno konektorje od meglenk in odpijac izvlecemo naprej
212463-003.jpg
 

Priponke

  • 212463-003.jpg
    212463-003.jpg
    78 KB · Ogledi: 417
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
-potrebno je odvit hladilnik olja za servovolan st.1, ki ga potem potegnemo na desno stran
-nato je potrebno snet celo vezno steno pred motorjem, komplet skupaj z hladilnikom, to storimo tako da odvijemo vijake
st.2 ki obenem drzijo tudi nosilec prednjega odbijaca ter vijake st.3 in 4 za vse potrebujemo Torx izvijace
212471-004.jpg
 

Priponke

  • 212471-004.jpg
    212471-004.jpg
    60,3 KB · Ogledi: 388
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
-predenj odvijemo vezno steno je potrebno iz hladilnika izspustit hladilno tekocino, vijak za izspust je spodaj desno na hladilniku, odklopimo tudi obe cevi ki gresta na hladilnik, odklopimo pletenico za odpiranje pokrova motorja ter odklopimo napajanje dodatnega ventilatorja za hlajenje motorja.
-ko so vsi vijaki odviti odmaknemo vezno steno in jo polozimo na levo(cevi za klimo ni potrebno odklopit, ker imajo vezni clen gumijast in se dajo toliko zaviti da odmaknemo vezno steno.
212499-100.jpg
 

Priponke

  • 212499-100.jpg
    212499-100.jpg
    62,6 KB · Ogledi: 433
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
-najprej snamemo jermen klime vijak st.1 tu odvijemo z Imbus kljucem, potem vijak st.2 kjer je potreben naticni kljuc 10.
-potrebno je tudi odviti vetrnico z VISCOsklopke, ki je pritrjena z stirimi imbus vijaki st.3
212505-005.jpg
 

Priponke

  • 212505-005.jpg
    212505-005.jpg
    67,8 KB · Ogledi: 453
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
nato snamemo mikrojermen
-napenjalec potisnemo navzdol-rabimo "Ring"kljuc 15 in snamemo jermen
-potrebno je snet tudi Visco sklopko st.2 z prednje strani jo lahko primemo z kljucem za odvijanje oljnih filtrov (kljuc ki ima usnjen ali gumijast jemen), z zadnje strani pa je vijak ki ga odvijemo z imbus kljucem 8
212507-006.jpg
 

Priponke

  • 212507-006.jpg
    212507-006.jpg
    50,1 KB · Ogledi: 425
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
-odvijemo zascitne plastike okrog zobatega jermena st.1
-nato je na glavni gredi motorja potrebno snet jermenico da pridemo do zobatega jermena.Z ring kljucem zadrzimo jermenico z imbus kljucem pa odvijemo stiri vijake, nato snamemo jermenico in zascitno plastiko ki se nahajo pod njo.
212515-xxx.jpg
 

Priponke

  • 212515-xxx.jpg
    212515-xxx.jpg
    60,9 KB · Ogledi: 432

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
ko odstranimo zascitno plastiko se vidi da je tesnilo na motorni gredi ze malo zamakalo st.1
tongue-1.gif
in ga bo potrebno zamenjat
-st.2 snamemo tudi jermenico vodne crpalke in potem vodno crpalko ter jo zamenjamo z novo, potrebno je tudi novo tesnilo na ohisju crpalke , ki ga ponavadi dobimo zraven crpalke.
-priporocljivo je tudi zamenjat termostat, ki se nahaja v za vodno crpalko v ohisju crpalke.
212518-008.jpg
 

Priponke

  • 212518-008.jpg
    212518-008.jpg
    72,8 KB · Ogledi: 357
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
-nato je potrebno na zadnjem delu odmicne, gredi le to blokirat, to lahko storimo z 4,5 mm debelim kosom zeleza ki ga zalozimo v rezo na odmicni gredi, da se odmicna gred obdrzi v "nicelni tocki"
212521-009.jpg
 

Priponke

  • 212521-009.jpg
    212521-009.jpg
    74,3 KB · Ogledi: 385

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
-st.1 potrebno je tudi blokirat "boschpumpo" da jo obdrzimo v pravilnem polozaju.To storimo tako da jo blokiramo z zaticem ki mora bit debel 15mm, skozi odprtino na jermenici v ohisje crpalke, kjer je lezisce za zatic , tako da crpalka ostane na pravilnem polozaju.Ce nimamo original Audi zatica lahko uporabimo vijak debeline 15mm ali pa nam strugar izdela ca 40mm dolg zatic debeline 15mm.
-st.2 ,st.3,st.5 odvijemo vijake na jermenicah in vijak napenjalca.Pri odvijanju odmicne gredi nikoli ne uporabljamo odzadaj vstavljenega zatica za blokado pri odvijanju ker lahko poskodujemo odmicno gred.Odzadaj vstavljeni zatic naj nam bo izskljucno samo za oznacevanje pravilne lege odmicne gredi.
-Nato snamemo vse jermenice.Pri jermenici motorne in pomozne gredi je na gredi zagozda, da se da jermenica spet montirat v pravilen polozaj, Pri jermenici odmicne gredi pa ni zagozde, ampak jo "drzi" samo konus!
212531-010.jpg
 

Priponke

  • 212531-010.jpg
    212531-010.jpg
    76 KB · Ogledi: 398

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
odstranjeni jermenici....in posledice zamakanja olja
frown-1.gif

212532-011.jpg
 

Priponke

  • 212532-011.jpg
    212532-011.jpg
    113,4 KB · Ogledi: 388
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
ocistimo cel prednji del motorja, lahko z bencinom ali cistilom v sprayu(sam imam Wurth-ovega)
212533-012.jpg
 

Priponke

  • 212533-012.jpg
    212533-012.jpg
    31,3 KB · Ogledi: 369

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
odstranimo stara tesnila, lahko z izvijacem vendar pazimo da ne poskodujemo (opraskamo) gredi oziroma ohisja
212539-013.jpg
 

Priponke

  • 212539-013.jpg
    212539-013.jpg
    57,8 KB · Ogledi: 402
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
- na zascitni plocevini za jermenico odmicne gredi je 8mm luknjica skozi katero z prebijalom snamemo jermenico (rahel udarec s kladivom), prav tako zamenjamo tesnilo (je enakih dimenzij kot na motorni in pomozni gredi)
212540-015.jpg
 

Priponke

  • 212540-015.jpg
    212540-015.jpg
    33,5 KB · Ogledi: 358
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
- namestimo nova tesnila "semeringe" na vseh treh gredeh.Po notranjem delu kjer bodo drsela po gredi jih pred montazo malo naoljimo , na zunanji strani obvezno pustimo suhe ker v nasprotnem primeru je nevarnost jih kasneje izrine iz ohisja

212542-014.jpg
 

Priponke

  • 212542-014.jpg
    212542-014.jpg
    58,8 KB · Ogledi: 399
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
-st.1-namontirana nova vodna crpalka
-st.2-nov napenjalec mikro jermena, ki se privije z zadnje strani, rabimo naticni kljuc 16
-st.4-jermenica pomozne gredi, ki jo privijemo nazaj in pritegnemo z 55 Nm
-st.5- jermenica motorne gredi , ki jo privijemo z 90 Nm in se dodatno obrnemo za eno cetrtino obrata (90 stopinj)
-jermenico na odmicni gredi privijemo narahlo toliko da se se prosto vrti na gredi!
212543-16-1.jpg
 

Priponke

  • 212543-16-1.jpg
    212543-16-1.jpg
    70,6 KB · Ogledi: 435
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
-nato je potrebno motorno gred postaviti na nicelno tocko ( OT).Za motorjem je na menjalniku odprtina (desna stran s prednje strani) tam je na vztrajniku oznaka 0 in 1.Nastavimo 0-lo tocno na rob-oznako kot je prikazano na sliki
-bosch crpalko se imamo vedno zataknjeno z zaticem , ter odmicno gred zalozeno z blokado na zadnji strani
212544-017.jpg
 

Priponke

  • 212544-017.jpg
    212544-017.jpg
    28 KB · Ogledi: 430

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
-odmicna gred v nicelnem "polozaju"
212545-018.jpg
 

Priponke

  • 212545-018.jpg
    212545-018.jpg
    52,2 KB · Ogledi: 323