Delovanje 2 in 4 taktnih benz. in dizel motorjev

absistem

Pripravnik
3. sep 2008
550
0
16
Ljubljana - Vič
Prosil bi pomoč pri razumevanju delovanja motorjev.
Zanima me kakšna je bistvena razlika med delovanjem 4 taktnega bencinskega in dizelskega motorja. Koliko sem poučen je razlika, da se bencincu v fazi sesanja mešata bencin in zrak skupaj, zmes zraka in goriva pa vname svečka, medtem ko pri dizlu sesa samo zrak, dizel pa vbrizgajo posebne šobe pri koncu ekspanzije in se ta vname sam od sebe zaradi tlaka.

Ista stvar me zanima za 2 takt. bencinca in dizla.

Lp
Hvala za pomoč.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.124
113
Citat:
Uporabnik Odisej pravi:
Kje pa se sploh uporablja 2-taktni motor? Kakor je meni znano, ima 4 taktni v vsakem primeru boljši izkoristek, čeprav ima samo en dalavni takt.

To seveda ni res. Izkoristek dobrega dvotaktnega motorja je v teoriji boljši od 4-taktnega. 2-taktni ima tudi mirnejši tek pri manjšem številu valjev. Tudi moč motorja glede na prostornino je pri 2-taktnem večja (mislim da rekorder glede na moč dobljeno po litru prostornine [nekaj čez 1000 KM/l] vgrajujejo v neke motorne sani) ...

Skratka zakaj ni več 2-taktnih motorjev -> ekologija! Pri 2-taktnem motorju del goriva izgori nenadzorovano oz. ne izgori pravilno (do konca) zato je 2-taktni motor precej bolj "škodljiv" okolju. Slabost je tudi mešanica (bencin-olje), ki je precej bolj umazana od čistega bencina.

No za dizle vem da obstajajo v neki sferi tudi še dvotaktni .. ampak to gre za motorje s par 10 litri prostornine!
grims-1.gif


Je pa tu spet stvar debate ... če bi se dvotaktni motorji razvijali dalje bi znalo tudi kaj koristnega ven past. Tako je pa zadeva v zatonu (isto kot wankel).
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Izkoristek česa? Goriva - prav gotovo. Ampak pri 2-taktnem je vsak drug takt delovni. Zaradi zasnove (izpiranje ipd) pri isti prostornini sicer ne dobiš 100% več, ampak približno 66% več.

Povsod, kjer potrebuješ veliko moč na majhnem prostoru + preprostost: vsi mopedi, motorke, vodni skuterji, motorne sani
Dvotaktne motorje (tudi dizelske) lahko srečaš pri žabah (tistih za utrjevanje terena). Poleg tega: Wartburg, Trabant...

Motociklizem - 125 in 250 ccm - MotoGP se šele nekaj let vozi na 4-taktnih motorjih, prej je bil 500ccm
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
za boljše razumevanje bi si moral pogledati termodinamični proces ottovega in dieslovega motorja. Iz njega (teroije) bi lažje razumel tudi prakso.

http://ro.zrsss.si/projekti/kmetijstvo/motor/ottov.htm

http://ro.zrsss.si/projekti/kmetijstvo/motor/dieselov.htm

Razlika je da pri dizlu dovajaš toploto pri konstatnem tlaku, pri ottu pa pri konstanem volumnu (Dovod toplote po domače: vbrizg mešanice goriva in zraka).

In če bi pogledaš površino, ki jo popišeta oba procea (izračunaš intergral) bi ugotovil da dobimo pri dieslu večjo površino ali rečeno po domače večji izkoristek.

Pa še idelaen termodinamični proces (tak tip motorja je naredil zdaj Mercedes - mešančka obeh zgornjih):

http://ro.zrsss.si/projekti/kmetijstvo/motor/sabathej.htm
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.124
113
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Pri 2-taktnem je termodinamični izkoristek slabši. Da pa precej večjo moč pri enakih zunanjih merah!

Če že je kemični izkoristek manjši .. ker je gorenje kemični proces!:) Izguba toplote oz. energije je pri obeh motorjih približno ista (bencinskih 2 in 4 taktnih). Je pa samo trenje in mrtvi "hodi" bata pri 4-taktnem za 1x večje kot pri 2-taktnem -> izguba energije je torej tu 100% večja (oz. dejansko nekoliko manj kot je nekdo že omenil)!

Skratka dober 2-taktni motor (direkten vbrizg itd.) pridela iz istega kosa goriva VEČ energije kot dober 4-takten motor (motorke, sesalci itd. se ne štejejo pod kategorijo "dober motor"), iz tega sledi da je njegov skupen izkoristek boljši!
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Primer takega ladijskega motorja:
diesel_engine_6s70me-c.jpg
Lep, nov.....
Pred leti sem imel možnost videt delujoč ladijski motor na eni stari Bolgarski ladji in o tem kakšna svinjarija je v takšni strojnici ne gre zgubljat besed. S sabo so vozili še rezervne dele za morebitna popravila in če bi jim motor crknil sredi oceana bi morali motor sami popravit ,ker ladja ni bila toliko vredna da bi se splačalo klicat serviserje.
Skratka tam sem videl vso" romantiko" mornarskega poklica.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
jap..tudi jaz sem bil v strojnici ene takih ladij. Ladja ni vredna počenega groša (že dva lastnika pred trenutnim, sta jo odpisala kot staro šaro) torej če kaj crkne..znajdi se, tovormor apripluti v luko. V strojnici pa pod 40 stopinj sploh n poznajo - da vlage in svinjarije sploh neomenjam (prostor v strojnici...kaj je to?)
 

Skiny

Alternativni tehnik
15. okt 2007
48
0
6
KK
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
za boljše razumevanje bi si moral pogledati termodinamični proces ottovega in dieslovega motorja. Iz njega (teroije) bi lažje razumel tudi prakso.

http://ro.zrsss.si/projekti/kmetijstvo/motor/ottov.htm

http://ro.zrsss.si/projekti/kmetijstvo/motor/dieselov.htm

Razlika je da pri dizlu dovajaš toploto pri konstatnem tlaku, pri ottu pa pri konstanem volumnu (Dovod toplote po domače: vbrizg mešanice goriva in zraka).

In če bi pogledaš površino, ki jo popišeta oba procea (izračunaš intergral) bi ugotovil da dobimo pri dieslu večjo površino ali rečeno po domače večji izkoristek.

Pa še idelaen termodinamični proces (tak tip motorja je naredil zdaj Mercedes - mešančka obeh zgornjih):

http://ro.zrsss.si/projekti/kmetijstvo/motor/sabathej.htm

Tu bi dodal samo majhen popravek:

- Površina indikatorskega (p-v) diagrama je ekvivalent opravljenemu delu in ne izkoristku
- Površina primerljivega p-v diagrama je pri ottu večja kot pri dieslu
- Idealen termodinamski proces je Carnotov (vendar zanj ni v praksi uporabnega stroja)

LP, Skiny