Delitev stroškov - blok

Ateis

Guru
13. sep 2007
2.306
821
113
Zamina me, kam se štejejo slikopleskarska dela - beljenje skupnih prostorov, hodnikov? Ali se deli po enoti ali kvadraturi? V pravilčniku o upravljanju nič ne piše oz. to ni eksplicitno navedeno.

lp
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.122
6.948
113
pri taščici
Hm zanima tudi mene. Posteno se mi zdi po m2 oziroma po stevilo stanovalcev na enoto(ki pa na roko na srce lahko precej niha-v garsonjeri 4, v 5 sobnem pa neka bakica.
Baje pa tega stroska ne mores obesit na rezervni sklad, ker je to tekoce vzdrezevanje in ne investicijsko.
 
Nazadnje urejeno:

Ateis

Guru
13. sep 2007
2.306
821
113
pošteno je edino po kvadraturi. ker večje ko imaš stanovanje, več ljudi živi notr, torej več denarja je v stanovanju. kakor si rekel: po številu stanovalcev oz. kvadraturi. seveda so problem tisti, ki živijo sami na 80m2. jst mam obračunan po stanovanjih. torej devet stanovanj si razdeli. a je kje kakšna zakonska podlaga kako se delijo slikopleskarska dela?

lp
 

asko

Fizikalc
22. jul 2007
2.565
3
38
22. člen
(merila delitve)
(1) Za potrebe delitve obratovalnih stroškov po tem pravilniku se stanovanja in poslovni prostori štejejo za posamezne enote (v nadaljnjem besedilu: posamezne enote).
(2) Kadar so v posameznih enotah vgrajene merilne naprave, ki omogočajo individualni odjem in obračun dobav ter storitev, se obratovalni stroški delijo po dejanski porabi.
(3) Kadar naprave v stavbi ne omogočajo individualnega odjema in obračuna dobav ter storitev za njene posamezne enote, se obratovalni stroški, ki nastajajo na njenih skupnih delih in po posameznih enotah, delijo bodisi glede na površino posamezne enote, bodisi glede na število posameznih enot ali pa glede na število uporabnikov posamezne enote.

25. člen
(delitev stroškov po površini)
(1) Glede na površino posamezne enote stavbe se delijo stroški:
– toplote oziroma goriva v kotlovnici za ogrevanje prostorov,
– dimnikarskih storitev,
– obratovalni stroški kotlovnice (pregledi kotlovnice, toplotnih postaj, plače kurjača ipd.),
– skupne porabe elektrike (dvigala, razsvetljava skupnih prostorov in skupnih delov) in
– kemične priprave vode za ogrevanje.
(2) Za potrebe delitve stroškov po tem členu se upošteva ogrevana neto površina posamezne enote skladno s predpisom, ki ureja način delitve in obračuna stroškov za toploto v stavbah z več odjemalci.
(3) V stavbah, ki se oskrbujejo s toploto prek skupnega sistema za ogrevanje in ima večina posameznih enot glede na solastniške deleže vgrajene merilne naprave, ki omogočajo indikacijo dejanske porabe toplote za ogrevanje posamezne enote, se stroški za toploto obračunavajo v skladu s predpisom iz prejšnjega odstavka.
(4) Če dobavitelj toplote iz omrežja dobavlja toploto več stavbam hkrati iz skupne podpostaje ali če se več stavb ogreva iz skupne kotlovnice, se stroški za porabo toplote posamezne stavbe določijo v skladu z drugim odstavkom 93.a člena Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 27/07 – uradno prečiščeno besedilo in 70/08).
2. Delitev stroškov na posamezno enoto
26. člen
(delitev stroškov na posamezne enote)
Glede na število posameznih enot stavbe, se v enakem deležu delijo stroški:
– hišniških opravil,
– deratizacije, dezinsekcije, drugih sanitarnih pregledov,
– čiščenja oziroma vzdrževanja bivalnega okolja (košnja zelenic, čiščenje dostopnih poti, peskovnikov, odprtih parkirnih površin, obrezovanje živih mej in dreves ...),
– nabave drobnega orodja, namenjenega izključno stavbi,
– telefonskih linij v dvigalu,
– reševanja iz dvigala,
– čiščenja jaškov za smeti,
– čiščenja snega – zimska služba,
– stroški raznih drobnih popravil na skupnih delih zaradi dotrajanosti (popravila ključavnic, samozapiral, okovja oken in vrat, zamenjava svetil, žarnic, stikal, tipk in varovalk, zamenjava razbitih stekel ipd.),
– varstva pred požarom in
– razni fiksni stroški, ki nastajajo neodvisno od opravljenih storitev ter dobav (priključna moč, priključek na infrastrukturo ipd.).

27. člen
(delitev stroškov po številu uporabnikov posamezne enote)
(1) Stroški, ki se delijo po številu uporabnikov posamezne enote, so stroški:
– porabe vode in kanalščina,
– poraba energije za pripravo tople vode,
– odvoza odpadkov, najema zabojnikov za odpadke ter drugi komunalni stroški,
– čiščenja skupnih prostorov in
– stroški čiščenja kanalizacije in praznjenja septičnih jam.
(2) V stavbah, kjer imajo vse posamezne enote vgrajene merilne naprave za merjenje porabe vode, se stroški za porabo vode obračunavajo po dejanski uporabi. Če prihaja do razlike pri porabi vode med glavno merilno napravo in merilnimi posameznih enot, se nastala razlika deli sorazmerno glede na porabo posameznih enot.
(3) Če so vgrajene merilne naprave za merjenje porabe vode v več kot polovici posameznih enot glede na solastniške deleže, plačajo uporabniki porabo vode po izkazani porabi na njihovih merilnih napravah. Razliko v porabi vode med glavno merilno napravo in porabo vode, ki jo plačajo uporabniki posameznih enot z merilnimi napravami, poravnajo vsi preostali uporabniki po številu uporabnikov posamezne enote.
(4) V primeru, ko za posamezni mesec ni mogoče odčitati porabe vode za posamezno enoto (okvara, odsotnost uporabnika, zamuda pri posredovanju podatka, ipd.), se za ta mesec strošek porabe vode za to posamezno enoto obračuna v višini porabe zadnjega meseca.
(5) V primeru, da toplota za pripravo tople vode v stavbi posebej ni merjena, znaša delež stroškov za pripravo tople vode 30% od celotnih stroškov za toploto.
(6) V stavbah, ki se oskrbujejo s toplo vodo prek skupnega sistema in ima večina posameznih enot, glede na solastniške deleže, vgrajene merilne naprave, ki omogočajo indikacijo dejanske porabe tople vode posamezne enote, se stroški za toploto obračunavajo v skladu s predpisom iz drugega odstavka 25. člena.
(7) Dokler v stavbi ni izvedena prva prodaja več kot polovice stanovanj v skladu z določili Zakona o o varstvu kupcev stanovanj in enostanovanjskih stavb (Uradni list RS, št. 18/04), se stroški iz tega člena delijo po vseh posameznih enotah.
 

Smjs

Fizikalc
9. dec 2007
1.399
4
38
Logično je po kvadraturi, ker če imaš večje stanovanje je tvoj delež v skupnih prostorih višji.
Pri nas se stroški vzdrževanja skupnih prostorov razdeli po kvadraturi.
 

asko

Fizikalc
22. jul 2007
2.565
3
38
Beljenje gre po bruto površini, vsaj tako deli največji slo upravnik.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Po površini je pa zadnja stvar, ki bi bila logična iz zakona. Glede na zgoraj objavljeno ali na št. uporabnikov ali po enoti.

@Smjs: glede na tiosto zgoraj se pri vas obračunava narobe.
 

Ateis

Guru
13. sep 2007
2.306
821
113
Citat:
Uporabnik Smjs pravi:
Logično je po kvadraturi, ker če imaš večje stanovanje je tvoj delež v skupnih prostorih višji.
Pri nas se stroški vzdrževanja skupnih prostorov razdeli po kvadraturi.

se strinjam. ker kot lastnik si tudi solastnik skupnih prostorov v deležu, ki ti pripada glede na kvadraturo.

lp
 

jendomen

Pripravnik
30. apr 2008
357
11
18
Domžale
Lp
Pri nas se tudi plačuje po kvadraturi. Prav tako rezervni sklad, mi plačujemo še dvojnega, tako da se plačujejo vsa dela na skupnih površinah iz rezervnega sklada.
 

geronimo

Fizikalc
9. sep 2007
2.442
73
48
ksz

po zakonu ni logično nič, sej niti en člen ne nakazuje kam naj bi se to uvrstilo. Isto mene zanima, recimo pride do večje okvare dvigala, kako se naj deli ta strošek? Pa ne zanima me kaj bi bilo logično, ampak kaj pravi zakon, dobro vemo, da to dostikrat ni isto.
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.403
1.413
113
Dvigalo bi bilo meni logično po številu uporabnikov v enoti. Ker več kot je uporabnikov več se dvigalo rabi. Kvadrati tukaj niso toliko relevantni. Je pa v večini verjetno tako, da imajo to deljeno po kvadraturi.
 

jendomen

Pripravnik
30. apr 2008
357
11
18
Domžale
Lp
Pa saj za take primere obstaja rezervni sklad. Za kaj pa potem uporabite rezervni sklad?
Zato se tudi pri nas ne ukvarjamo z tem, ker vse večje stroške vzdrževanja skupnih prostorov plačujemo iz sklada.
 

flajr

Pripravnik
27. sep 2007
375
0
16
Mene pa zanima, na podlagi česa se določi višina mesečnega prispevka v rezervni sklad. Pri nas se trenutno plačuje manj kot 10 € na mesec, kar je po mojem premalo, saj se na ta način nikoli ne bo dalo ničesar prenoviti, ker se vse porabi za nujna popravila. Komu lahko predlagam spremembo? Zbor stanovalcev imamo namreč samo enkrat na leto.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.925
113
Predlagaj na zboru stanovalcev. Mnimum je določen v zakonu, za kaj več pa je portebno sogasje stanovalcev (Polovica). Logično da se s tem zneskom ne da nič anrediti...žal je za marsikaterega vzdrževanje (oz. zbiranje denarja v ta namen) zgolj nepotreben strošek.

Pri nas preko poletja zbiramo cca. 50 EUR mesečno (čez palec)...pozimi pa tam okoli 15 EUR..ker kvazi varčujemo za izolacijo, katere ne bomo našparali še 100 let, samo kaj češ...težko dat v enem letu do dveh skupaj 3.000 EUR, je žaje še nadaljnih 10 let plačevati 2 x več za ogrevanje...kot da bi plačal v naprej za izolacijo, pa dobil vloženi denar skozi manjšo porabo.

Saj bo .... (ker se selimo na svoje
cheer.gif
).