Cviljenje (koles ?)

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
VW Golf 3, star 15 let, ravni pred kratkim s servisa (in zamenjave gume, ki je imela sesuto bocno armaturo, cesar genij na servisu, kjer je bil avto pred tehnicnim, sploh ni opazil
stupid-1.gif
) po novem cvili, ko hitrost doseze 60 km/h. Ne cvili pri pospesevanju, ne cvili pri zaviranju, ko pa se hitrost ustali, zacne neodvisno od obratov motorja cviliti priblizno tako, kot ce spodletava jermen. Ne cvili pri nizjih hitrostih in poneha pri opazno visjih (na AC, ceprav tam je mozno da je hrupa toliko, da vse skupaj preglasi ...). Zvok se slisi izkljucno na desni strani, kot da bi prihajal izpod koles in ne od spredaj (iz motornega prostora). Na desni je bila prej tista poskodovana guma. menjani sta bili sicer obe gumi na isti osi. Tega prej ni nikoli pocel v taki obliki, ce ze kaj, so obcasno malo cvilile zavore, ampak zdaj ravno takrat neha, ko jih pohodis in hitrost pade.

Kaksna ideja kaj je to in koliko bo spet kostalo popravilo ? Much obliged !
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
In če med cviljenjem stisneš malenkost na zavoro? Ponavadi rade cvilijo ploščice, sploh ko so "malce" izrabljene. Stvar, ki začasno pomaga je na vzvratno do blokade in potem zaviranje na polno (če ploščice ne odletijo ponavadi neha cvilit za par 100km)!
grin1.gif
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Kako glasno pa cvili? Ker če zlo potiho, ter nekonstantno (recimo vsakih nekaj sekund en pisk), potem so ploščice kot je rekel Utiševalec. Hitro jih preveri, da ne bo še disk fuč.
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Kako glasno je tezko recem, ker ne vem kaj je zate glasno. Zame je v avtu dovolj glasno, da para zivce
smile-1.gif
Zunaj se mi ni zdelo tako glasno, je pa res, da pri 60 nimas priloznosti prav dolgo poslusati ali je glasno ali ni, ce gre mimo tebe. Tudi ni samo en pisk vsakih nekaj minut, ampak takrat ko se to zacne, potem konstantno cvili, dokler ali ne zacnes pospesevati ali pa zabremzas, cvili torej lahko po mminuto ali vec minut skupaj (odvisno od prometa spredaj). Zvok je res zelo podoben, kot ce bi jermen spodletaval, ce se ne bi slisalo nekje z desne strani spodaj, bi takoj rekel da je to, ampak jermen je odvisen od obratov motorja, tole cvoljenje je pa odvisno samo od hitrosti in ne od obratov.

Glede "ciscenja" ploscic: je treba nujno voziti nazaj ? Ker voznja naprej in veckrat od 60 do 0 tako, da gume niso odplavale (ni ABS-a) ni nic pomagalo, oziroma ce je, je potem zelo kmalu spet zacelo cviliti.

Najbolj frustrirajoce je to, da je bil avto manj kot pol meseca nazaj na servisu pred tehnicnim in da ima tehnicni spet lepo opravljen.

Jaz se na avte ne spoznam dovolj da bi vedel kaj sploh se lahko tako cvili in da je povezano s hitrostjo vozila
frown-1.gif
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Za zglob bi bilo nenavadno, da bi cvilil, ampak ker si bil brez manšete, bi jaz preveril najprej zglob pa akso, nikoli ne veš. Predvidevam, da nisi sam menjaval manšete in obstaja tudi možnost, da je zihrunga padla z akse pri montaži.
Ostane ti še spodnji končnik in bremze. Lahko so čeljusti zaštekale, lahko je plata za odvajanje prahu zvita in čoha po disku ... Najbolje avto v luft pa kolo dol.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Glede "ciscenja" ploscic: je treba nujno voziti nazaj ? Ker voznja naprej in veckrat od 60 do 0 tako, da gume niso odplavale (ni ABS-a) ni nic pomagalo, oziroma ce je, je potem zelo kmalu spet zacelo cviliti.

Pri nas smo na Ibizi letnik 96, ki ima verjetno iste zavore kot tvoj golf imeli dosti teh cvilečih problemov, ko so bile ploščice pri koncu (pa ne mislim da na nuli, ampak recimo na 2/3 dovoljene obrabe). Dejstvo je da se ne obrabijo enakomerno, ampak se obrabijo v "klin" .. potem pa en del (debelejši) začne drset po disku in škripa. Z zaviranjem nazaj ploščice malce zmakneš z mesta (oz. postružiš tisti rob) in je potem nekaj časa bolje ... če zaviraš na polno naprej narediš še slabše oz. se ti bo samo še bolj klinilo. Dolgoročno je itak potrebno menjaš ploščice, pa obvezno z original oz. kvaliteto (ATE al kaj že ima VW) ker vse ostale (manj kvalitetne) cvilijo že ko so nove (med zaviranjem).
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.655
473
83
Tolmin
Avto ruknen po desni in piska na desni
cool-1.gif


Seveda so "strokovnajki" menjali samo vidno poskodovane dele in pozabili na skrite poskodbe
cheer.gif

Ce je bilo zadeto tudi kolo je verjetno fuc tudi lezaj in posledicno drsa zavorni disk po ploscicah,varovalni plocevini,....

Tudi jaz sem ob "izletu" preko ovinka menjal samo prednji odbijac cez mesec pa se komplet pesta,lezaje,diske,katalizator,... pa ni bilo nic videti (samo cutiti)
rolleyes-1.gif
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Se pravi bi lahko bilo se kaj poskodovanega, avto je namrec zapeljal v dovolj lepo luknjo na bankini, da je zvilo feltno tako, da je pocasi puscal zrak, gumi je pa cez nekaj casa (no, nihce ni opazil nekaj casa, vprasanje kdaj se je to v resnici zgodilo) pocila armatura. Jaz sem za avte sraufat bumbar, zanasam se na servis. Ocitno dalec prevec, glede na to da je prisel od tam z zjebano gumo z busko na boku kot pol pingpong zogice kot "primeren za tehnicnega", pa ni tega nihce od vrlih mehanikov opazil.

Iscem fusarja, ki ve kaj pocne in je kdaj od blizu videl golfa trojko, po moznosti med Lj. In Kranjem oz. v blizini Sk. Loke.