Carbon build-up na intake ventilih GDI motorjev

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Berem, da se kar konkretno zapacajo preko PCV in EGR-ja.

Ima kdo konkretne izkušnje s tem?

 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.053
5.658
113
  • Všeč mi je
Reactions: AndY1 in Hondi

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.053
5.658
113
Pa API SN+ tudi skrbi za manj oblog...
Gre pa to vse proti "low saps" oljem...tko da ne pretiravaj z predolgim servisom... Raje menjaj olje na 7-10kkm kot na 20kkm
Vsak servis daš not tud injector cleaner...
 
  • Všeč mi je
Reactions: AndY1 in Hondi

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Hvala za info!

Predvsem me je zanimalo za 2.0l skyactive motor, ki menda ze ima vgrajen oil separator pred PCV.
Torej, pogosta menjava kvalitetnega olja, drivr it like you stole it in to je to.
Prvo menjavo olja in filtra pa mislim narediti po ulaufavanju.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.402
5.682
113
Tak čistih ventilov ni nikjer, razn na novem avtu. Kot so bli tam na sliki prikazani
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Sem bram, da zdaj Toyota daje se port injektorje, ki delajo, ko je avto v idle, da takrat cistijo ventile.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.402
5.682
113
njihova primarna naloga ni čiščenje ventilov. Tam so razadi ostalih prednosti
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Sam se nebi sekiral za nabiranje oblog na ventilih pri sodobnih DI motorjih. V najslabšem primeru če se pojavijo problemi daš spucat ventile in kanale ročno, kar pomojem ni nek ekstra zahteven postopek. Danes imajo v EU več ali manj vse znamke sodobne bencinske motorje z DI pa nekih globalnih težav okoli tega ni. Pa če že linkaš USA članke/videe se zavedaj da je tam trg drugačen. Tam imajo tendenco po uporabi zanič olj, servise se dela na daljše intervale, režim uporabe motorja je precej drugačen (več ali manj samo kruzanje), bencin je velikokrat slabše kvalitete .. pa na splošno imajo odpor do vseh sodobnih tehnologij v avtomobilih.

Če bi mene kaj skrbelo pri teh DI motorjih niso obloge ampak strošek sklopov ki je specifičen za DI. To je visokotlačna črpalka in šobe, glede na "zgodovino" težav pri znamkah ki to uporabljajo že dalj časa je to tudi realen problem (recimo poplava GDI mick na oglasnikih za manj kot 1k eur ker imajo vsi po vrsti spuscane viskotlacne crpalke in zanic sobe, porpavilo pa ni ekonomicno ker je ranga par k eur).
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.402
5.682
113
V najslabšem primeru če se pojavijo problemi daš spucat ventile in kanale ročno, kar pomojem ni nek ekstra zahteven postopek. .
Ni nek strošek ne. Pač tolko kolk je dela komplet glavo narazn pa potem za sestavit nova tesnila in to. ranga par eurov....

AndY1 Kot vsaka zakomplicirana stvar v modernem motorju. Doseganje eko norm.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

TuTuRuTu

Fizikalc
14. avg 2007
120
43
28
Ljubljana
Pozdravljen,
Direktni izkušenj nimam, se pa tako kot verjetno tudi ti pregledal internet po dolgem in počez, ter si o tem ustvaril svoje mnenje.
Nekaj materjala na to temo:
Skyactive 2.0 motor Mazda CX-5:

CRC cleaner:

Pri nas izvaja CSS tuning :

Na Mazdinem servisu sem prejšnji teden vprašal o njihovih izkušnjah z carbon build up, pa so mi odgovorili, da direktnih izkušenj do sedaj nimajo. Verjetno se bodo ta pokazala kasneje, ali pa je Mazda ta problem solidno rešila.
Mazde vozimo službene(vsi 2.0 bencin),trenutno pa imamo največ 80.000km na M6.
Osebno vozim Opla 1.4 T(150PS) v novi astri...

Drive it like you stole it bojda ne pomaga:


Sam bom verjetno pri 40.000 odpeljal avto do CSS-a in dal sčistit intake in ventile. Če ne motim je cena posega 140€.

Inženirji, so se na eni strani potrudili z čistejšim izpuhom, na drugi strani pa iz naftalina potegnili težavo, ki so jo odpravili že pred tridesetimi leti.
Verjetno je dobra stran, da jo danes znamo relativno ugodno sanirati.
Slaba stran.. bojda imajo 1.6T motorji v Miniju resne probleme, pa tudi audi FSI motorji so precej občutljivi.

Nekaj tega je na medmrežju, realno pa od uporabnikov GDI motorjev, še nisem slišal pritožb.

Lp
 
Nazadnje urejeno:

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.053
5.658
113
Strošek "NI" zanemarljiv...LoL Samo pol motorja podreš da kaj sam lahko začneš pucat... :)

Ostalo pa ja...

Njihova olja tam so 50/50...mamo mi dosti bolj doterana olja. Tam je lahko 5w30 al pa 5w20 še zmeram semisinteticno...pri nas je to že vse GTL/PAO/Ester... Posledica V6 V8 N/A bencinarjev tam...HTHS gre redko čez 3 pri njih...

Kruzajo in redko terajo motor...kdo bi se pa upal stiskat V8 brez da bankrotiraš :)

Tudi oljne baze so druge tam...zato pa majo pogosto zataknjene obročke in posledično cel kup problemov z tem...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Zakaj bi glavo jemal dol, pobiral ventile ven in jih pucal enega po enega? Našpricaš peno za čiščenje tepihov, počakaš 15 min in posesaš ven svinjarijo!;)

On topic; čiščenje se dejansko izvaja kemično z namenskimi čistili pri zaprtih ventilih (tako da obloga ne pade v valj). Zgoraj je nekdo nalimal video ko puica s ščetko, no je tudi to način, ampak kot rečeno profiji delajo to bolj enostavno in hitreje. Vsekakor pa ni potrebe po razdiranju motorja ker so obloge samo na "zunanji strani".
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Njihova olja tam so 50/50...mamo mi dosti bolj doterana olja. Tam je lahko 5w30 al pa 5w20 še zmeram semisinteticno...pri nas je to že vse GTL/PAO/Ester... Posledica V6 V8 N/A bencinarjev tam...HTHS gre redko čez 3 pri njih...

Po moje je kvaliteta olja in redna menjava tega res najpomembnejši faktor, ker dejansko bencin itak ne pride do tam, kjer se obloge nabirajo, to je na zunanji strani cilindra na intake ventilih:


Edit: Razen za tisto, kar pride iz EGR-ja. Tam pa je verjetno pomembna kvaliteta bencina.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Mazde MX-5 še v garaži nimaš pa te že skrbijo ventili :D

Zgoraj je bil omenjen Toyotin D-4S sistem s PFI in DI, tule je razloženo zakaj oba vbrizga:

Kombinacija obeh vbrizgov se uporablja pri nizki do srednji obremenitvi zato ker: "This enhances the ratio of intake air and fuel, thus contributing to greater fuel savings."

Pri visoki obremenitvi deluje samo DI, tako pač edino prideš do večje moči motorja.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
težavo reši aquamist sistem voda metanol
nekateri bmw imajo podobno zadevo vgrajeno serijsko,
aja, pa messerschmit iz leta 1945 tudi :D wassereinspritzung MW 50
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

luka51

Guru
16. avg 2007
14.402
5.682
113
Zakaj bi glavo jemal dol, pobiral ventile ven in jih pucal enega po enega? Našpricaš peno za čiščenje tepihov, počakaš 15 min in posesaš ven svinjarijo!;)

Še ko maš glavo narazn in našpricane kanale s kemijo (ko te roke čez rokavice zgejo) pa potem wap z vročo vodo in ne spraviš vsega dol s kanalov. Z ventilov pa itak mehansko če hočeš do čistega.

Pa še kak boš prišo na modernem motorju sploh do sesalnega kanala. Tak da 3 ure motor okoli raztavlaš. Potem spet 3 sestavlaš.
Al misliš da špricneš čez loputo in je to to.

@andy ti pa nehaj gledat youtube teoretike, ki še od blizu niso motorja vidli. ker že blodiš od tega sranja.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: kacajdr

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
znani UK tunerji, ki so več kot 10 let zapored best audi UK tuner, delajo to z orehovimi lupinami
čiščenje na intake je pri njih na dnevnem redu pri TFSI motorjih
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.053
5.658
113
Mmm nutshells...sounds exotic :)

A je soda bikarbona predraga ratala?
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
Ne vem, kaj hočeš povedat.
Trik je v tem, da v bistvu "peskajo" z lupinami intake ventile.
To pošljem kdo to je na privat