Citat:
Identifikacija je pokazala, da gre za letalsko bombo GP 500 LB AN-M64 A1 ameriške izdelave, odvrženo iz bombnika ob koncu 2. svetovne vojne. Filmski posnetki in rezultati meritev posameznih delov bombe pa kažejo tudi na to, da ima nameščen kemijski vžigalnik (podrobna meritev in potrditev identifikacije z očiščenjem posameznih delov bombe bo izvedena takoj, ko bodo vremenske razmere ugodne), kar pomeni, da se bomba lahko sproži z zamikom, za razliko od klasičnega vžigalnika, ki bombo sproži ob dotiku tal. Strokovnjaki za NUS ne dvomijo, da bi se bomba tudi po 70 letih lahko sprožila, saj je bilo v zadnjem desetletju v Evropi več spodletelih poskusov odstranjevanja takšnih bomb , ki so se končali tragično Na območju okoli potopljene ladje Maona zato do uničenja veljaj varnostni ukrep. Prepovedano je potapljanje, lovljenje rib in sidranje, poleg tega bo območje pod nadzorom in policija bo kaznovala kršitelje prepovedi. Varnostni ukrep je nujen, ker je bomba visoko občutljiva na zunanje vplive, predvsem na tresljaje in premikanje. Po natančni identifikaciji in stoodstotni potrditvi suma, da je v bombi nameščen kemični vžigalnik, bodo pripadniki Državne enote za varstvo pred NUS bombo uničili na kraju najdbe na način, ki bo kar se da zmanjšal negativne vplive uničenja na okolje. Letalske bombe po oceni pripadnikov Državne enote za varstvo pred NUS ni mogoče varno onesposobiti in prepeljati drugam, ker ima zaščito pred odstranjevanjem vžigalnika.