Odkar je NKBM izpeljala zamenjavo informacijskega sistema, banki ne uspe spraviti svojega elektronskega poslovanja povsem v red, kar občutijo številni fizični in poslovni komitenti. V banki se izgovarjajo, da so se podobni zapleti dogajali tudi drugim finančnim ustanovam.
www.dnevnik.si
Na družbenih omrežjih je bilo mogoče zaslediti več žolčnih razprav komitentov, ki opisujejo svoje težave z banko. Nekaj negativnih osebnih izkušenj je objavil
Večer. Poroča o samostojni podjetnici, ki je zaradi prepoznega avtomatskega nakazila prispevkov za socialno varnost prejela opomin Fursa in bo morala plačati zamudne obresti. Drugemu komitentu je zaradi neizvedenega nakazila zapadlo plačilo obroka lizinga za osebni avtomobil. Omenjena je tudi komitentka, ki še zmeraj čaka na pojasnila o dveh njej neznanih odtegljajih v dobro NKBM, ki sta bila opravljena v času, ko je bil bančni informacijski sistem izklopljen.
V
Dnevniku smo v preteklosti že večkrat poročali o skrb zbujajočih razmerah v informacijskem oddelku NKBM. Pisali smo, kako je banka leta 2017 odslovila dolgoletnega vodjo oddelka, njegov naslednik pa je banko zapustil prav ta mesec, v času najobsežnejše zamenjave informacijskega sistema v njeni zgodovini. Poročali smo o težavah z izpisom stanj na transakcijskih računih pa tudi o tem, da je NKBM februarja letos – zaradi tehnične napake – kršila varnost osebnih podatkov in razkrila bančne tajnosti skoraj 200 svojih strank, in sicer s tem, ko je njihove izpise stanja in transakcij z vrednostnimi papirji po pošti poslala napačnim prejemnikom.
V banki so že več let načrtovali zamenjavo informacijskega sistema. Ko je bil za ta projekt zadolžen (bivši) član uprave
Josef Gröblacher, je NKBM več kot 25 milijonov evrov vreden posel oddala podjetju Asseco SEE. Sprva so Assecovi izvajalci uživali neomejeno zaupanje bančne uprave, ki pa je v začetku letošnjega leta nepričakovano izpuhtelo. Prekinitev pogodbe je naključno časovno sovpadala z odhodom razvpitega bivšega obveščevalca Primoža Britovška iz NKBM.
V banki so nadaljevali projekt in našli drugega pogodbenega partnerja, slovensko podjetje HRC; nad projektom bedi član uprave
John Locke. Zamenjava bi se morala po prvotnih načrtih uprave zgoditi že prej, dejansko so se je lotili konec avgusta. Mariborska banka je tedaj sporočila svojim komitentom, da zaradi prehoda na nov informacijski sistem Bankanet ne bo dostopen tri dni, nato so uporabniki mobilne banke dobili informacijo, da si morajo nemudoma naložiti novo aplikacijo in posodobiti spletne brskalnike.