All terrain namesto zimske gume

oby

Fizikalc
20. jul 2008
386
130
43
Malo se poigravam da bi namesto zimskih gum aka Conti 870p dal recimo Trail terain gumo za pozimi; recimo: https://mena.bfgoodrich.com/auto/tyres/trail-terrain-t-a

Dimenzije zimskih imam 235/55-19.

Kar razmišljam je predvsem, da je taka guma ful bolj odporna na razna drkanja po makedamih, kjer ne vidiš ravno vseh špičastih kamnov in podobnega sranja; na snegu za smučanje/sankanje bi pa morala biti najbž enakovredno; vsaj glede na to; da je gre za XC90; ki ima elektronsko voden AWD.

mnenja? :)
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.887
11.026
113
ja, sej ima noter lamele in oznako M+S...tako da bo bolje kot nič
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Imaš par gum na trgu ki so AT in imajo oznako snežinke/triglava, torej spadajo pod certificirano "zimske gume". Vse te gume so sicer po tipu ATR (AT - Road), torej ne gre za hard AT gume ampak bolj cestno naravnane gume z več profila in načeloma več plastmi vlaken, posledično bolj odporne na udarce in s tršimi bočnicami.

Glavna slabost vseh teh AT gum je da je oprijem slabši že na suhi cesti, na mokri jih je pa večina katastrofa. Tistih par ATR ki so solidne na mokrem je vseeno pod nivojem srednjega ranga klasičnih gum. Če primerjaš hi-end zimsko continentalko z AT bfgooodreachko boš precej razočaran.

Moja izkušnja na snegu z dvema takima gumama in eno ki je bila samo klasična AT (M+S) je bolj kot ne, NE za sneg, sploh če voziš po navadni cestah. Za izven terena ali pa za v 20cm snega se obnese mogoče solidno, ampak za po plundri in zvoženem snegu manjkajo tem gumam večji delež lamel (klasične AT jih sploh nimajo). Oprijem je posledično precej slabši kot pri zimski gumi (jasno pa še vedno boljši kot pri letni, to ni dileme).

Skratka ravno za sneg sam snamem pozimi AT gume pa jih imam ostali letni čas na avtu in se da preživet tudi po cesti z njimi. Za pozimi in po snegu imam pa zimske.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek in oby

oby

Fizikalc
20. jul 2008
386
130
43
Točno to me je zanimal. Thanks! Letos smo ful hodil po nekih makedamih po severu in me je skos mal skrbel da bom letne zbušil in bi pol za razne izlete dal rajte take gor; in pač za dopust zamenju na "zimske" feltne - ker letne so 275/40-21... sam vidim da tkole ne bo šlo :)
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Aja pozabil omenit kar sem mislil na začetku, trail-terain kot BFg označuje soft AT gume je samo njihova oznaka. Gre v osnovi za AT (all-terain) gumo, ki je za razliko od njihove legendarne KO2 (ki ima oznako AT) bolj cestno naravnana. Eni proizvajalci označujejo take gume kot ATR (pirelli, conti, ...) eni direkt z AT (yokohama, toyo, hankook) eni pa nimajo posebne oznake (recimo michelin latitude cross spada v to kategorijo).
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.063
10.837
113
kod Džej-Zija
Imam kolege, ki se celo leto vozijo z AT gumami. Tam je bistvo, da se igraš s tlakom v gumi. Recimo na snegu kolega spusti tlak na dober bar, pa potem solidno primejo. Na kopni cesti pa spet nazaj filat. Vozit AT pri 2,5 barih, kot se običajno cestne zimske, je pa podobno ruski ruleti. Accident waiting to happen. Pa seveda se AT gume na snegu znosno obnašajo le kaki dve sezoni, potem pa čisti pogreb.

Tako da poslušaj Utiševalca.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Sam to vozijo kakšne podrte subaruje kolegi, ni to XC90. Pri XC90 moraš na servis da ti spustijo tlak v gumah, ker če ga sam za več kot 1 bar gre avto v limp mode in moraš spet na servis.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mosseero

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
Pozabi BFG AT namesto zimske gume. Sem vozil eno sezono tak komplet na cherokeeju.. Cela drsalnica, pa v en jarek sem tudi odletel.. Odsvetujem.
 

landcruiser

Fizikalc
19. sep 2007
288
33
28
AT in TT gume so primarno namenjene za vožnjo po makadamu, čeprav so to uradno tudi zimske gume, to niso gume za naše ceste pozimi. Jaz vozim celo leto z AT gumami, ampak se zavedam njihovih omejitev, samo delam premalo kilometrov, da bi se mi splačalo imeti še kaj drugega (razen dodatnega kompleta MT, ki pa so samo za blatne ture). Guma je tam do starosti dveh let precej solidna tudi na mokrem, potem pa sledi kar opazno poslabšanje voznih lastnosti. Sem jih dosedaj zamenjal že kar nekaj kompletov, pa ne zaradi izrabe ampak predvsem zaradi starosti. Z vsakim setom sem naredil preko 70.000 km, pa so imele še vedno več kot pol profila, ko sem jih dal stran. Za vožnjo po zasneženi cesti uporabljam nogavice (za vsa štiri kolesa), drugače je vožnja ena sama drsalnica.
 

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.371
165
63
38
Te malatesta gume so dejansko solidne ker so toliko mehke. Slabost je da jih zelo hitro pobere, sploh če se voziš po asfaltu in če imaš kaj kar gre v ovinke hitreje kot klasična terenska škatla.
Res jih hitro pobira. Je pa cena glede na BFG 3x manjša.

Sem pa zdaj spet Discota kupil, tako da po ovinkih bo že tako ali tako šlo počasi. :p