Citat:
Vprašanje številka 00157, objavljeno dne 9. 4. 2009
Kaj mora podjetje kot prodajalec vrniti potrošniku, ki po nakupu v spletni trgovini v skladu s pravico po 43.č členu Zakona o varstvu potrošnikov odstopi od pogodbe in podjetju vrne prejeto blago?
Odgovor:
V skladu s prvim odstavkom 43.d člena Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) mora podjetje potrošniku, ki je izkoristil pravico do odstopa, vrniti vsa opravljena plačila. V skladu s šestim odstavkom 43.č člena pa je edini strošek, ki bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, lahko le neposreden strošek vračila blaga.
Glede na v prejšnjem odstavku zapisana zakonska določila mora torej podjetje, ki se je odločilo izvajati prodajo blaga preko interneta in se je hkrati npr. odločilo potrošnikom omogočiti plačilo po povzetju s posredovanjem Pošte Slovenije, potrošniku, ki izkoristi pravico do odstopa od pogodbe, vrniti tudi vsa opravljena plačila, povezana z nakupom - ne zgolj kupnine in stroškov pakiranja in pošiljanja, ki jih je potrošnik plačal podjetju, ampak tudi strošek oziroma provizijo, ki je bila zaradi plačila preko povzetja plačana Pošti Slovenije.
Strošek vračila blaga podjetju pa nosi potrošnik, ki se je odločil izkoristiti pravico do odstopa.