25-metrski tovornjaki tudi na naših cestah

ROAMNS

Zelenc'
26. avg 2008
8
0
1
Zanimivo je, da se glede najbolj vroče teme v evropskem transportu pri nas (uradno) sploh nič ne govori, v Evropi pa divja prava vojna med zagovorniki EuroCombijev in železnicami. Slednje se seveda bojijo še dodatnega upada konkurenčnosti.

Skratka, v Bruslju se odločajo o tem, če bodo dovolili 25,25 metrov dolge tovornjake po celi Evropi, ki bi potem seveda vozili tudi pri nas. Za nepoznavalce; trenutno so tovornjaki s polpriklopniki dolgi 16,50 metra, s prikolico 18,75 m, če pa na AC prehitevate tovornjak ki prevaža avtomobile in ima lučko ima ta najverjetneje 20,50 m.

Že vem, da se bodo nekateri tukaj razpočili ob misi na prehitevanju takšnih tovornjakov na AC, kot kaže bodo omejeni na le nanje, vendar po drugi strani velja, da dve takšni kompoziciji nadomestita 3 klasične, torej bi bile kolone tovornjakov krajše.

Več o tem si lahko preberete na:
www.transportal.si/transport_dogodki_odmevi/eurocombi_pred_politicnim_kompromisom_.html

kjer si lahko prebrskate tudi za druge članke na to temo.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Stara reč že mnogo let.
rolleyes-1.gif


A si ti kak reklamar, ali kako?
Vsaj meni ni všeč, da že pri tako veliki količini tovornega prometa na naših in ostalih evropskih cestah uvedemo še kake cestne vlake. Je že z zdajšnimi tovornjaki dovolj sranja.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Po mojem je treba železnice ustrezno sprivatizirat, kamijonarjem pa računat realne cestnine, glede na to koliko škode delajo, pa se bodo reči začele urejat. Cestni vlaki imajo smisla samo tam, kjer železnic ni in so ceste ravne in sredi puščave, recimo sredi Avstralije. Pri nas bi bil masaker. No že itak je masaker že z obstoječimi tovornjaki.

Ogo
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Po mojem je treba železnice ustrezno sprivatizirat, kamijonarjem pa računat realne cestnine, glede na to koliko škode delajo, pa se bodo reči začele urejat. Cestni vlaki imajo smisla samo tam, kjer železnic ni in so ceste ravne in sredi puščave, recimo sredi Avstralije. Pri nas bi bil masaker. No že itak je masaker že z obstoječimi tovornjaki.

Ogo
Se strinjam, razen tisto o privatizaciji železnic. Zna privesti do raznih negativnih odklonov. Tudi kakšna državna železnica zna primerno gospodariti, seveda pa je verjetno za to v banana republiki ustrezno nična.
crazy1.gif
 

ROAMNS

Zelenc'
26. avg 2008
8
0
1
@keber:
Ne zdi se mi ravno stara tema, ker še ni bilo takih kamionov pri nas, lahko bi se zgodilo pa da kmalu bojo.
Če sem reklamar? Za to tematiko ja, ker se o njej pri nas nič ne govori in odločanje poteka čisto mimo nas.
Če sem reklamar za EuroCombije? Niti ne, ker sem šofer in bi nam prinesli samo še dodatne sitnosti in zmanjšanje potreb po šoferjih.

Je pa vsekakor potebno ločevati med EuroCombiji, ki so za en avto daljši od kamionov, ki po naših avtocestah prevažajo avtomobile in avstralskimi Road Trains, ki so tudi 4x daljši.

Glede železnic je pa tako, da največ reklame za njih delajo tisti, ki se okrog vozijo z avtomobili.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Po mojem je treba železnice ustrezno sprivatizirat, kamijonarjem pa računat realne cestnine, glede na to koliko škode delajo, pa se bodo reči začele urejat. Cestni vlaki imajo smisla samo tam, kjer železnic ni in so ceste ravne in sredi puščave, recimo sredi Avstralije. Pri nas bi bil masaker. No že itak je masaker že z obstoječimi tovornjaki.

Ogo
Se strinjam, razen tisto o privatizaciji železnic. Zna privesti do raznih negativnih odklonov. Tudi kakšna državna železnica zna primerno gospodariti, seveda pa je verjetno za to v banana republiki ustrezno nična.
crazy1.gif

Jaz se bojim, da bo treba železnice na nek način privatizirati. oz. najmanj ločiti infrastrukturo od prevozov in spustiti vse na tračnice, ki so pripravljeni za slednje plačevati uporabnino. Za trenutni sistem, je namreč povsem jasno, da je v riti.

Ogo
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
No, ta ločenost deiure že obstaja celo pri nam (defacto je sicer nekaj drugega ...). Po drugi strani pa imajo naše železnice predvsem problem s premočnimi sindikati in neprimernim vodenjem (tako na ravni podjetja SŽ kot na ravni države).

@odpiratelju teme: tudi v Sloveniji se je že govorilo o teh podaljšanih šleparjih. Problem pri nam (in tudi v tujini) je predvsem neustrezna cestna infrastruktura. Medtem ko nekatere nove avtoceste tem tovornjakom nekako ustrezajo, je pa problem na ostalih cestah. Namreč, ta tovornjak uporablja avtocesto le za povezavo med A in B. Ta A in B (pa še kaj vmes) pa se nahaja na glavnih, regionalnih, celo lokalnih cestah, kjer so z njimi ogromni problemi. Recimo, kako tak šlepar pride skozi krožno križišče srednjega ali manjšega premera ali pa na kako ožje križišče? Poleg tega so problem obremenitve, saj so taki tovornjaki težki 50 ton ali (baje) celo 60 ton, kar dela dodatno škodo na cestnih objektih, posebej krasna stvar pa je to v primeru kritičnih situacij (prometne nesreče).

Dokler se pač vodenje prometa na avtocestah ne izboljša (avtomatsko vodenje prometa), se mi zdi, da ob današnjem zelo gostem prometu na evropskih cestah teh šleparjev ne rabimo.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik softi pravi:
kaj pa vas motijo tovornjakari. če je dolg 17 ali 25 ali 50m. a ni to an ac povsem vseeno. po nekih ozkih vukojebinah pa itak ne more.
Poudarek je drugje: naj se železnica izkorišča za to čemur je namenjena. Ne pa, da pripeljejo neenaki pogoji do takih perverznosti, da je prevoz s tovornjakom cenejši od prevoza z vlakom.
confused-1.gif
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Takšni šleperji bodo kvečjemu prebavljivi izključno na avtocestah. Če jih bo kateri bedak spustil na ostale ceste bo norišnica ker ga ne boš mogel dovolj hitro prehiteti s povprečnim avtom. Še pri sedanjih šleperjih je tvegano.
Tovorni promet je treba kvečjemu omejevati in ga obremenjevati s taksami, šleperistom pa zagreniti Slovenijo in tranzit skozi njo. Drugače bom prej ali slej v prometu talci tujih šleperjev, ki bodo v SLO pustili zgolj nekaj 10 EUR cestnine, nekaj 1000 EUR škode na cestah, pol kile dreka iz tovornjakarjeve riti, liter scalnice, morda pa bo prodan še kakšen zapakiran sendvič in Fanta. Skratka, vrhunski business case. Če k njemu prištejemo še zastoje, prometne nesreče in neotipljivo škodo zaradi obojega, smo....zmagali.
 

ROAMNS

Zelenc'
26. avg 2008
8
0
1
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik softi pravi:
kaj pa vas motijo tovornjakari. če je dolg 17 ali 25 ali 50m. a ni to an ac povsem vseeno. po nekih ozkih vukojebinah pa itak ne more.
Poudarek je drugje: naj se železnica izkorišča za to čemur je namenjena. Ne pa, da pripeljejo neenaki pogoji do takih perverznosti, da je prevoz s tovornjakom cenejši od prevoza z vlakom.
confused-1.gif

Ja, to pa so pota evropske birokracije, ki ne zna poenotiti trga, zato so mednarodni prevozi po železnico sploh še predragi. To pa pripelje celo do takšnih nesmislov, priznavam, da se s kiperji, torej kamioni, iz Budimpešte ali Bratislave vozi dol k nam premog, ki je tipično blago za na železnico. Lahko so res cestnine za kamione prenizke, ne rečem, tudi te bodo zvišali in to tudi zato da bodo financirali gradnjo železnic, ironija pa je kako ob vseh teh besedah politikov železnice ne napredujejo. Treba pa je upoštevati tudi, da je ima le malo blaga izvor in ponor na industrijskem tiru, zato je v največ primerih vključen kamionski prevoz do železnice in nato še kamionska dostava do naročnika.

Marsikaj od tega bi potrdil logist iz kakšnega podjetja. V primeru tehničnega blaga alternative kamionskemu prevozu ni. Tudi zato ker intermodalnost ni razvita, beri: okorele železnice, ki nimajo opreme in nerazvitost terminalov.

Isti problemi bodo vsaj deloma zajemali tudi 25-metrske tovornjake, ki bi morali pretovarjat v distribucijskem skladišču. Gotovo kaj več kot dovoljenja za glavne AC koridorje, kjer je že zdaj dovoljena večja osna obremenitev in več kot 20 m dolgi kamioni za prevoz avtomobilov, ne bodo dobili. Torej varianta A do B tudi tukaj odpade. Razen če bi bi EuroCombi razstavili in ga peljali 2x...

@majski hrošč: res je, lahko potrdim da infrastruktura lokalnih in regionalnih cest (krožna in druga križišča) ni primerna niti za običajne šleperje. Drugo kot AC ne pride v poštev. O tej temi s je nekaj govorilo, bolj kot trač, v tem odločilnem obdobju pa pri nas ni ne javnih debat, ne študij, prometno ministrstvo pa se ukvarja z gradbenimi zadevami.
 
Nazadnje urejeno:

ROAMNS

Zelenc'
26. avg 2008
8
0
1
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Takšni šleperji bodo kvečjemu prebavljivi izključno na avtocestah. Če jih bo kateri bedak spustil na ostale ceste bo norišnica ker ga ne boš mogel dovolj hitro prehiteti s povprečnim avtom. Še pri sedanjih šleperjih je tvegano.
Jasno, in to bodo morali nujno upoštevati.
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Tovorni promet je treba kvečjemu omejevati in ga obremenjevati s taksami, šleperistom pa zagreniti Slovenijo in tranzit skozi njo.
Glede prvega lahko rečem, da ni povsem mogoče. Tovorni promet je kot reka. Če ga zajeziš, nastane poplava.
Se pa bo vsak sloveski prevoznik tudi strinjal, da je trazit tujcev porebno omejevati. Ampak ta igra ni povsem prosta, ker smo pri tem zavezani tudi evropskim določilom o prostem pretoku blaga... Tujci v tranzitu, ki prečkajo Slovenijo v smeri Fernetiči - Dolga vas, opravijo največ kilometrov po slovenskih cestah. Slovenski prevozniki pa večino svojih pravtako v tujini....
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik ROAMNS pravi:
......
Marsikaj od tega bi potrdil logist iz kakšnega podjetja. V primeru tehničnega blaga alternative kamionskemu prevozu ni. Tudi zato ker intermodalnost ni razvita, beri: okorele železnice, ki nimajo opreme in nerazvitost terminalov.
.......

Vsaj tukaj se močno motiš!
V Avstriji imajo železnice storitev BEX (BahnExpress). Deluje odlično, pobirajo vsak dan, dostavijo naslednji dan - od škatlic do palet. S kamionom ali kombijem do prve postaje - nato železnica, potem pa spet lokalna dostava po cesti. Je izvedljivo, samo hoteti in znati je treba!
 

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.331
355
83
39
Ajde po avtocesti, ne predstavljam pa si tega na lokalnih cestah, sploh v krožiščih, kjer so že sedaj podrajsani robniki ker jih tovornjaki komaj zvozijo.
tongue-1.gif
 

ROAMNS

Zelenc'
26. avg 2008
8
0
1
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik ROAMNS pravi:
......
Marsikaj od tega bi potrdil logist iz kakšnega podjetja. V primeru tehničnega blaga alternative kamionskemu prevozu ni. Tudi zato ker intermodalnost ni razvita, beri: okorele železnice, ki nimajo opreme in nerazvitost terminalov.
.......

Vsaj tukaj se močno motiš!
V Avstriji imajo železnice storitev BEX (BahnExpress). Deluje odlično, pobirajo vsak dan, dostavijo naslednji dan - od škatlic do palet. S kamionom ali kombijem do prve postaje - nato železnica, potem pa spet lokalna dostava po cesti. Je izvedljivo, samo hoteti in znati je treba!

BEX je servis za pošiljke do 1000 kg in še to zgolj znotraj Avstrije. Kljub imenu večino dostav opravijo kar po cesti. Sej ne rečem, da se ne bi dalo... Ampak železnicam se pač ne da ukvarjat s tem da bi ustvarile učinkovito mrežo izmenljivih zabojnikov (swap bodies), ki bi omogočali poenostavljen pretovor cesta-železnica-cesta. In logisti so še vedno odvisni od tega kar je trenutno na razpolago in hvalabogu ne od tega kar bi politiki in razni funkcionarji radi....
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.357
2.731
113
Kolk pa bi bili ti novi tovornjaki tezji (max. tovor), koliko osi in njihova obremenitev?

Kar pa se tice preganjanje tovornjakov s cetst, ne vem kje zivite, saj avtocestni kriz se ni delal za slovence apak za transport. Tako da ne neki brez potrebe vsega zlivat na tovornjakarje, sej konec koncev vozijo za nas, potrosnike. Problemi pa so, definitivno...
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Kar pa se tice preganjanje tovornjakov s cetst, ne vem kje zivite, saj avtocestni kriz se ni delal za slovence apak za transport.
stupid-1.gif


_Med drugim_ tudi za transport. Velika večina uporabnikov pa so kar Slovenci s svojimi avtomobili.
smirk-1.gif


Aja, pa to me zanima, kako nek ruski tovornjak na relaciji Barcelona-Moskva vozi za nas, potrošnike.
grims-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik ROAMNS pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik ROAMNS pravi:
......
Marsikaj od tega bi potrdil logist iz kakšnega podjetja. V primeru tehničnega blaga alternative kamionskemu prevozu ni. Tudi zato ker intermodalnost ni razvita, beri: okorele železnice, ki nimajo opreme in nerazvitost terminalov.
.......

Vsaj tukaj se močno motiš!
V Avstriji imajo železnice storitev BEX (BahnExpress). Deluje odlično, pobirajo vsak dan, dostavijo naslednji dan - od škatlic do palet. S kamionom ali kombijem do prve postaje - nato železnica, potem pa spet lokalna dostava po cesti. Je izvedljivo, samo hoteti in znati je treba!

BEX je servis za pošiljke do 1000 kg in še to zgolj znotraj Avstrije. Kljub imenu večino dostav opravijo kar po cesti. Sej ne rečem, da se ne bi dalo... Ampak železnicam se pač ne da ukvarjat s tem da bi ustvarile učinkovito mrežo izmenljivih zabojnikov (swap bodies), ki bi omogočali poenostavljen pretovor cesta-železnica-cesta. In logisti so še vedno odvisni od tega kar je trenutno na razpolago in hvalabogu ne od tega kar bi politiki in razni funkcionarji radi....

Gre tudi za več kot 1000 kg in gre tudi izven Avstrije.

V Slovenijo je delalo odlično, dokler niso zamenjali slovenskega partnerje. Takrat je močno zaškripalo - kako je danes, ne vem.
 

ROAMNS

Zelenc'
26. avg 2008
8
0
1
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Kolk pa bi bili ti novi tovornjaki tezji (max. tovor), koliko osi in njihova obremenitev?

Variant je več -> Transportal
V maksimalni so težji za 20 ton, 60 namesto 40, osi pa je načeloma 7 namesto 5. Od teh dodatnih 20 ton največje skupne dovoljene mase je treba odšteti še 3-4 tone za dodatno prikolico, tako da gre gor za 16 ton dodatnega tovora, ali volumensko 17 palet. Dejstvo je se v povprečju vseskozi povečuje (tudi zaradi embaliranja) volumen blaga v odnosu na težo. V avtomobilski industriji so Nemci rekli, 25-metrski kamioni vozijo za Mercedes-Benz, da jih stvar zanima tudi če bi njihovo težo omejili na 44 ton.

S transportala povzemam še kometar:
Citat:

Razlika v osni obremenitvi,
vsaj v povprečju, na račun povečanega števila osi ostaja minimalna:
40
ton / 5 osi = 8 ton/os
60 ton / 7 osi = 8,57 tone/os

No, to je
povprečje, distribucijo po oseh v praksi pa bolj ali manj pozna
vsak šofer.

Je pa res malo nesmiselno, da izpostavljajo
problem mostov in viaduktov, ko pa se zdaj v primerjavi z Gigalinerjem
- kjer dva lahko nadomestita 3 navadne šleparje - vozi 15 dodatnih ton
mašine in prikole. Glede pomislekov o skupni obremenitvi pa bi lahko
uredili s predpisovanjem varnostne razdalje... V Nemčiji
svoje predpise znajo uveljavit!