2 enaka avtomobila, razlika v moči...

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.564
36
48
41
Ljubljana
Ker je moje znanje do neke mere omejeno, mi pa tole diši na PR bullshit, prosim nekoga ki se bolj spozna, da potrdi ali ovrže spodaj napisano:

(gre se za razliko cca. 150nm razlike pri 2 popolnoma enakih avtomobilih (eden ima po meritvah cca. 80nm manj od tovarniških podatkov, drug cca. 70 več), razlika je le v pnevamtikah; en je na 225/40/18, drug na 235/35/19)

Meritev navora in moči motorja se na dyno napravi izvaja preko vseh elementov prenosa navora z motorja na cestišče. Torej so tu zajeti sklopka, menjalnik, diferencial ter kolesa. In če predvidevamo, da sta bila oba avtomobila res istega tipa, torej gre za enak motor, enak menjalnik in diferencial z enakim prestavnim razmerjem, pride do razlike pri premeru koles.
Zaradi tega dejstva imata ta dva avtomobila dejansko različni prestavni razmerji kljub temu, da sta oba recimo v III prestavi. To pa zato, ker je potrebno končnemu prestavnemu razmerju prišteti še polmer kolesnega obroča in to je razlog za različne vrednosti dobljenih meritev.

So to buče ali dejansko res drži? Ker meni zgleda kot buča..
 

Jurij

Pripravnik
22. sep 2007
821
0
16
Platišča in pnevmatike lahko do določene mere res vplivajo na prenos moči na cesto, ampak 150Nm mi zveni malo huda. Večje feltne in širše gume imajo večjo težo in drugačno razporeditev le-te, zato tudi večji vztrajnostni moment, ki ga moraš premagovati, ampak dvomim, da bi to prineslo za 150Nm manjši izmerjeni moment na dynotu, predvsem ker ne gre za neke dramatične razlike v dimenzijah.

Glede prestavnega razmerja je napisano zelo površno, je pa nekaj resnice na tem, ampak govorimo o procentih, manjša guma ima premer 637mm, večja pa 647mm, razlika je 1,6%. Polmer feltne sam po sebi nima veze, važen je polmer kolesa, torej feltne + gume.
 

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.564
36
48
41
Ljubljana
Da še razjasnim, avtomobil z večjimi pnevmatikami ima 70nm več kot v tovarniških podatkih, avto z 18" (manjšimi) pnevmatikami pa ima cca. 80nm manj kot tovarniško obljubljenih...

Problem rata v tem, da se lastniku počasi zdi neumno, da ima avto, ki ne dosega tovarniških meritev...
 

bluub

Fizikalc
9. jan 2008
686
39
28
Glih prejšno nedeljo si mel na VOX-u ob 17h oddajo AvtoMobil, kjer so naključnim voznikom merili moč na dyno napravi, in so meli enega passata 2009 mislim da z 2.0Tdi 170KM motorjem ki je komaj zmogo 126KM, lastnik je bil čist penast, je že jamral kak bo VW tožo, pa pol so še meli eneja Jaguarja ki je tudi mislim da dobri 30KM manj proizvedel, so pa meli leona 1.9 TDI z klasificiranimi 105KM, pa je gospa rekla da zelo dobro gre, no tega so pa potem zmerli na 131KM.
Iz tega se da sklepat da je toleranca pri motorjih zelo velika, in predvsem se ne kontrolira nekaj, treba je pa pazit da so podatki v EU merjeni na kolesih, v USA in J ter China pa na odmični gredi.

lp bluub
 

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.564
36
48
41
Ljubljana
Zna kdo to pravno podkrepit, če ima lastnik sploh kaj besede pri vsem tem? Ali se moraš pač sprijazniti z meritvami?
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Ce je avto dokaj nov, naredite meritev, ali pa 3 meritve in lepo dopis na Renault oziroma tam kje je bil avto kupljen.
 

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.564
36
48
41
Ljubljana
Besedilo zgoraj je "copy paste" odgovora oddelka za stike s kupci... 2 leti je star, kar je za moje pojme že malo preveč, da bi se kaj doseglo.
 

Jurij

Pripravnik
22. sep 2007
821
0
16
A tisti z manjšimi in lažjimi kolesi je imel manjši navor? To pa je že fajn čudno, moralo bi biti kvečjemu obratno.
Če je govora o Meganu RS, za katerega Wikipedia pravi, da ima tovarniško 340Nm, je nihanje 150Nm pri dveh enakih avtih že zelo sumljivo, ker je to že 20-25% razlika gor ali dol, a je dyno zanesljiv?
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Za začetek bi opravil meritve z enakimi pnevmatikami, z enako količino goriva v avtu.

Če bodo še vedno tako različni rezultati in če ima avto še vedno garancijo,bi jaz osebno verjetno vztrajal. Pisati bos moral verjetno na 10 koncev ker v takem primeru je težko najdt osebo ki bo rekla "odobrimo nov motor npr." . To so take procedure, da noben noče unga podpisa dat...
 

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.564
36
48
41
Ljubljana
Vseh ostalih 20 avtomobilov, ki se je merilo pred in po 2 meganih RS so bili v 5% znotraj tovarniških podatkov...
18" megan ima izmerjenih cca. 260, 19" megan drobiž prek 400... Konjev imata praktično enako (245 oz. 252, če me spomnin ne vara)
 

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.564
36
48
41
Ljubljana
Garancije je še 3 dni... :p
bonk.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Moč in navor motorjev zelo zelo nihajo od "uradnih meritev", so pa ponavadi pri enakih modelih približno enake razen če gre za defekte na samem motorju.

Pri klasičnih motorjih so razlike v rangu 10%, pri turbinskih pa se stvari lahko močno spremenijo. Recimo pri turbakih bo moč/navor nihal dnevno za 10% že zaradi temperature, zračnega tlaka, vlage, nadmorske višine itd.

Jasno z napačnimi meritvami bilokakšnega od senzorjev ki meri oz. kompenzira zgornje parametre se lahko moč/navor drastično zniža/zviša pa to ni nikjer zabeleženo kot napaka. Če je senzor že tovarnško narobe umerjen (kar je čisto možno) ima avto že iz tovarne ven drugačne lastnosti od "običajnega".

Pravno gledano ti verjetno tovarna ne jamči moči/navora pač pa brezhibno delovanje vgrajenih komponent, tako da če zgleda (in deluje) vse ok se lahko obrišeš pod nosom.
 

dentex

Guru
20. sep 2007
2.758
649
113
@ Sergio ne sekiraj se preveč, sej ti na ledu nau pomagal tm so že 4 konji preveč
smile-1.gif

Se vidmo pa en pir spijemo
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Citat:
Uporabnik sergio pravi:
Garancije je še 3 dni... :p
bonk.gif

Važno je da se vloži zahtevek v garancijskem roku, rešuje se lahko tudi ko že poteče. Jaz sem imel podobno zadevo z lučmi na mojem leonu. Avto sem kupil do je bil še par dni v garanciji in sem takoj reklamiral. In ker mi ga niso takoj vzeli noter, datum, ki sem ga dobil za sprejem na servis pa je bil že izven garancije, sem se jasno pritožil in so mi rekli da je važno kdaj prijaviš napako.
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.558
1.150
113
1.2 TSI naj bi pljunil 122KM namesto deklariranih 105KM. Najbrž tudi zato ne dosega deklarirane porabe goriva.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Ko smo že pri tem primeru: a je možno da ti oporekajo da si žgal mrzlega, ugašal pregretega itd...?
 

Ted

Guru
8. sep 2007
1.712
588
113
Eno je da pri nakupu ne dobiš tistega kar plačaš, še večji nateg pa je lahko dejstvo, da v življenjski dobi avtomobila preplačaš nemalo evrov zavarovalnicam. 100 ali 130 kW pomeni pri zavarovanju 300 EUR razlike (PR14).
Recimo, da ugotoviš, da ima avto 10 kW manj in bi zato moral plačevati za razred ali 2 nižje zavarovanje, lahko to nižjo moč kako homologiraš in vpišeš v prometno?
 

Podobne teme