100 km avtoceste v 7. mesecih.

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.331
355
83
39
Utopija?

Ne, pred 50-imi leti realnost: 50 let ceste Bratstva in enotnosti

Citat:
Čeprav so staro avtocesto Ljubljana – Zagreb gradili brigadirji ob pomoči več domačih gradbenih podjetij z za današnji čas dobesedno primitivnimi stroji, je cesta ponekod brez kakršnih koli posodobitev zdržala celega pol stoletja, čeprav je po njej vse do razpada Jugoslavije potekala glavna tranzitna pot iz Srednje in Zahodne Evrope na Balkan in naprej na Bližnji vzhod. Kako dobro je bila cesta narejena in predvsem kako umno je bila izbrana njena trasa, še danes predavajo študentom na fakulteti.

Edino če si se peljal s kakim fičkom te je fajn pretreslo po tistih betonskih ploščah.
grin1.gif
 
Nazadnje urejeno:

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
No bilo jih je dobrih 100 km v 7-ih mesecih (do Višnje Gore se je dalo iz Ljubljane pripeljati že leto prej).

Je pa članek malo preoptimistično napisan: zemlja se je odkupovala za simbolično ceno, kdor je ni hotel dati, so mu jo takoj vzeli, trasa je sicer speljana fenomenalno dobro (še zdaj se je lušno peljati po preostankih hitre ceste, če ni prometa), vendar je kvaliteta gradnje precej trpela, precej delov je bilo treba pogosto obnavljati. Nekateri stari nadvozi so tako zanič, da me prav čudi, kje je kak inšpektor za varnost.
rolleyes-1.gif


No pa standardi so drugi: kar je bilo dobro takrat, danes to ni več. Aja, se še kdo spomni kockastega vozišča na Višnjegorskem klancu?
grin1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Aja, še to, glede na zapis iz DL, so brigadirji premetali 1,5 milijona kubikov materiala, torej 30 kubičnih metrov po glavi brigadirja, ki je bil v brigadi povprečno tri mesece (en kubični meter na tri dni po glavi).

Sicer ni ravno točen izračun, ampak na hitro gledano pa spet niso imeli nekega neverjetno težkega dela.

In takole za primerjavo: takrat 1,5 milijona kubikov materiala za 100 km ceste, danes 4x več materiala samo za 7,5 km avtoceste mimo Trebnjega.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
To je bila politična akcija takratne partije, kjer cesta sploh ni bila tako pomembna. Uglavnem se je šlo za to, da so se med sabo parili in spoznavali omladinci iz vse Jugoslavije. To je bila ena sama Kur*barija orkanizirana s strani države. Vsaka druga brigadirka je prišla domov noseča.
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
Sicer nisem 100%, vsi pišete o avtocesti, ampak, a ni bila to hitra cesta z dvosmernim prometom, t.i. "Dolenjka"
 

Emaster

Guru
Izključen uporabnik
1. sep 2007
1.070
528
113
...v senci...
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Aja, še to, glede na zapis iz DL, so brigadirji premetali 1,5 milijona kubikov materiala, torej 30 kubičnih metrov po glavi brigadirja, ki je bil v brigadi povprečno tri mesece (en kubični meter na tri dni po glavi).

Sicer ni ravno točen izračun, ampak na hitro gledano pa spet niso imeli nekega neverjetno težkega dela.

In takole za primerjavo: takrat 1,5 milijona kubikov materiala za 100 km ceste, danes 4x več materiala samo za 7,5 km avtoceste mimo Trebnjega.


...tvoj izračun je zanimiv...VELIKA razlika je,če moraš kubik samo premetat z enga kupa na drugega,ali pa ga moraš naprimer v vedru spravit 50 m visoko - naprimer...

confused-1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
In kje bi moral na tej cesti 50 metrov visoko dvigat material?
confused-1.gif

Sploh pri taki poceni in hitri gradnji se morajo vse manipulacije z materialom spraviti na minimum. Karjole so pa že takrat poznali.
grims-1.gif


@Notranjc: res da je dvopasovnica, ampak za Dolenjce je še vedno avtocesta. Je bila najmodernejša cesta v državi vse do leta 1972 z odprtjem prave avtoceste.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Cesto smo res dobili, pa "sortne" otroke tud.

Podoben poskus brigadirske akcije so ponovili potem na progi Brčko - Banoviči. Tri četrt brigadirjev lopate sploh poznalo ni, kaj šele da bi znali z njo delat. Je blo pa spet nekaj novih bratskih otrok in družin..
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
Fascinantna se mi zdi tudi gradnje AC Zagreb - Split, v treh letih, 300km, čez Velebit, kar nekaj dolgih tunelov, viadukti..., s tem, da bodo letos potegnili že do Ploč, kar je 150km južneje od Splita.
Ne pa pri nas, ko na vsake dve leti, s pompoznim rezanjem traku, odprejo en odsek v dolžini 3,6km.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Notranjc pravi:
Fascinantna se mi zdi tudi gradnje AC Zagreb - Split, v treh letih, 300km, čez Velebit, kar nekaj dolgih tunelov, viadukti..., s tem, da bodo letos potegnili že do Ploč, kar je 150km južneje od Splita.

ne-ne-1.gif


Mogoče bodo do poletja odprli do Ravče, do Ploč pa še vsaj dve leti ne, Dubrovnik pa v daljni prihodnosti. Tudi pri njih se je ustavilo, denarja ni več.
smirk-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
"Dolenjka" bi bila lahko primer, kako se cest ne da projektirati.

Res je, projektirana in narejena je bila za vožnjo do 150 km/h, in če je bila prazna je to brez težav tudi omogočala. Na žalost so projektanti veselo vili in nagibali ovinke, namesto da bi malo pomislili na tovorni promet, možnost preglednega prehitevanja, kakšno dvopasovnico v klanec ipd.

Se ne čudim, da so zayebali avtoceste brez odstavnega pasu, če so se na podlagi udarniške "Dolenjke" učili!

Drugače pa: Medvode-Kranj - še vedno cesta iz leta 1930.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
In kako bi ti z zelo omejenimi stroški naredil tako ravno cesto po teh hribih? Cesta je bila narejena za omejitev 100 km/h, torej natančno toliko kot italijanske in nemške avtoceste tistega časa.

Pregledno prehitevanje je bilo omogočeno na večjem delu. Samo narod vozi kot vozi. Odstavnih pasov takrat niso poznali praktično nikjer v Evropi. Tako ali tako pa je bilo mišljeno, da se v naslednjih 20-30 letih dogradi v pravo avtocesto. Tukaj so pa falili, to se pa strinjam.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Pri projektiranju ovinkov in njihovih nagibov so računali za 150 km/h - tako mi je zatrdil eden bolje obveščenih iz tistega časa.

Ja, ja, saj vem. Projektanti niso nikoli nič krivi (khm, razcep Malence, kmh) *nekaj se mi zatika v grlu*
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Zmeraj imate nekateri nekam "dobro obveščene", ki ven mečejo podatke, da te srat prime.
stupid-1.gif
Avtocesta se je projektirala za 100 km/h, ponekod pa 80 km/h, čeprav je bila ta brzina v tistih časih hudo velika. Nekje doma imam Motorevijo iz tistega časa, kjer so pisali o omejitvi 60 km/h preko višnjegorskega klanca in omenja nesreča, ko je motorist zaradi prehitre vožnje (torej preko 60 km/h) zapeljal na kamenje in padel po tleh.
Je pa res, da je cesta preko Krškega polja zlahka omogočala 150 in več km/h. Tam je bilo postavljenih kar nekaj hitrostnih rekordov.

Malencam pa nič ne manjka, če se pelješ toliko, kot piše, torej 80 km/h.
grims-1.gif

Za toliko pa so tudi projektirane.
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Nadzorniki so seveda po ukazu partije ukazovali seksanje brez zaščite.
bonk.gif


Niso projektanti, niti mi krivi, da si "otrok ceste". "
Æaleta" se ti pa tudi ni treba sramovat.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
V tistih časih zaščite še niso poznali oz. uporabljali. To je bla tabu tema...AIDSa pa tud še niso poznali takrat.
A moraš ti sexat na komando, da sexaš?
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
Citat:
Uporabnik Notranjc pravi:
Fascinantna se mi zdi tudi gradnje AC Zagreb - Split, v treh letih, 300km, čez Velebit, kar nekaj dolgih tunelov, viadukti..., s tem, da bodo letos potegnili že do Ploč, kar je 150km južneje od Splita.
Ne pa pri nas, ko na vsake dve leti, s pompoznim rezanjem traku, odprejo en odsek v dolžini 3,6km.

res je blo hitro, to je treba priznat, ampak denar pač dela svoje. če se ne motim so to ac dali jodlarom v upravljanje za naslednjih precej let.
Isto se bo zdaj zgodilo v bosni, natančenje rs, vendar počasneje kot na hrvaškem. 320km ac v naslednjih 10 letih, začelo se bi naj maja, končalo v 10 letih, bo pa avstrijski strabag kasiral naslednjih 30 let cestnine
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.670
1.485
113
In glavo stavim, da bodo 3x bolje narejene kot naše AC, če bodo le jodlarji imeli tudi pri nadzoru kaj zraven - če ne bojo samo kasirali
grims-1.gif