1.8T Zobati jermen, menjava kdaj?

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Eno vprašanje za poznavalce, sam sem sicer malo zbegan!
grin1.gif


Passat 1.8T, letnik 1998 ...

... gledam servisno knjižico in piše naslednje:
Citat:

Vsakih 180.000 km: menjava zobatega jermena in napenjalnika zobatega jermena za pogon odmikalnih gredi (samo 4-valjni 5-ventilni bencinski motor)

Pri datumskih omejitvah pa nič ne piše kdaj se tole menja.

Skratka sedaj sprašujem kako je pri taki ubermašini menjava predvidena samo na 180k km. Osebno še nikoli nisem videl kaj podobnega, še celo pri vozilih s ketno je menjava priporočljiva prej!
grin1.gif
Vem da je tu par majstrov za VAG vozila pa me zanima tehnološko zakaj bi bila menjava tako redka?

Sedaj pa še resno vprašanje, če je bil jermen menjan pri 140k km (leta 2007), kdaj ga je pametno spet menjat.

In ta avto me iz dneva v dan bolj preseneča, zadnjič sem ugotovil da je na avtu montiran EDS (1.8T ima to serijsko), danes pa da mi še dolgo ni potrebno menjat jermena!
grims-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Ok na tehnološko vprašanje si bom že sam odgovoril; motor ima za pogon odmičnih verigo, jermen skrbi samo za prenos "obratov" do odmičnih gredi. Večina sil in vibracij se ustvarja ravno na odmičnih gredeh, torej zato pri 1.8(T) 20V motorjih ni potrebe po "pogosti" menjavi jermena saj se le-ta zelo malo obrablja.

O predvideni starosti menjave jejemna pa v uradni dokumentaciji ne piše nič - pri servisih je pa vedno obvezna "kontrola". Torej domnevam, da dokler je jermen vizualno OK ni potrebe po menjavi. (vsekakor pa se strinjam da je 5 let piporočljiva doba menjave)
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.242
5.641
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Ok na tehnološko vprašanje si bom že sam odgovoril; motor ima za pogon odmičnih verigo, jermen skrbi samo za prenos "obratov" do odmičnih gredi. Večina sil in vibracij se ustvarja ravno na odmičnih gredeh, torej zato pri 1.8(T) 20V motorjih ni potrebe po "pogosti" menjavi jermena saj se le-ta zelo malo obrablja.

Mmmm huda švabska tehnologija
grims-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.242
5.641
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
A 5 let? To nikjer ne piše!
evil.gif

Pet let je nekak doba jermena....tud če vmes narediš 0.00 km se materijal stara in ga je priporočljivo zamenjat!
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Glej poznam tehnologijo, tudi precej sodobnih motorjev ima to kombinacijo (Ford, Citroen, ...) .. nisem pa vedel, da jo ima tudi VAGov 1.8 20V. Sicer stvar ni nek presežek tehnologije ampak samo drugačna rešitev od "normale".
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
A 5 let? To nikjer ne piše!
evil.gif

Pet let je nekak doba jermena....tud če vmes narediš 0.00 km se materijal stara in ga je priporočljivo zamenjat!

Kako potem veš koliko časa je bil jermen na polici ? Preveri se samo napetost jermena in vizualno obrabo, in če je OK potem menjaš pri priporočenih kilometih.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.242
5.641
113
Pet let od uporabe....ko se začne uporabljat......se prav ko se začne od +100stopinj pod havbo do -25 zuni pozimi...
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Pet let od uporabe....ko se začne uporabljat......se prav ko se začne od +100stopinj pod havbo do -25 zuni pozimi...

Če se avto ne vozi in je garažiran je staranja bolj malo. Tak jermen zdrži kar velike sile, poleg tega je pa že material predhodno testiran proti staranju in lezenju.( aditivi ) Veliko večji problem pri jermenu je upogibanje le tega. Zato tudi bolj kritična menjava na kilometre. Pri starejših motorjih napenjalca ni bilo ampak je bila vodna pumpa ekscentrična. Tam si potem videl mojstre ki so samo še malo zategnili jermen
bonk.gif
Z uporabo avtomatskih nategovalcev je menjava lažja ( avtomatska nastavitev prednapetja ) samo če se jermen razširi je prednapetje manjše in posledično lahko pride do preskoka. V vsakem primeru ni tak strošek da bi se za to splačalo reskirati polomljene ventile in še kaj.
 

bolfenk

Pripravnik
12. okt 2009
119
0
16
Tehnologija izdelave jermenov je do dandanes zelo napredovala. Veliko jermenov , predvsem za novejše turbodizle je narejenih tako da trajajo 200 000 km in več.
Pretiran strah da bo 5 let star jermen že kar rizičen glede starosti materiala je neupravičen. Če je seveda jermen priznane in renomirane znamke.
 

Blue GTI

stručko
Osebje foruma
19. jul 2007
404
3
18
Ljubljana
www.69performance.si
Menjaj na 120.000km

po predpisih za Passata 98 na 120.000km, glej priponko.


Drugače pa za določene letnike in modele tudi na 180.000km, vendar to bolj velja za nemški trg, kjer je več avtocest in manj mestne vožnje v nizkih prestavah.





Recimo tole je za Audi TT 1.8T :

alle 120.000 km Zusätzlich zum LongLife Service: – Zahnriemen und Keilrippenriemen ersetzen:
t 1.8 Turbo Motoren 165 KW ab Mj. 2001
t 1.8 Turbo Motoren 176 KW
→ Kapitel
alle 180.000 km Zusätzlich zum LongLife Service: – Zahnriemen und Keilrippenriemen ersetzen:
t 1.8 Turbo Motoren 132 KW ab Mj. 2001
t 1.8 Turbo Motoren 110 KW
t 1.8 Turbo Motoren 120 KW
t 1.8 Turbo Motoren 140 KW


Pri TTju je pri vseh motorjih 1.8T enako, kar se tiče jermenov, šponarjev itd.... torej identični kosi v vseh teh motorjih. Tovarna smatra le, da bo lastnik močnejšega športnejšega 225HP ali 240HP motor gnal v povprečju bolj športno in z več obrati kot lasniki šibkejših verzij. Zato za močnejšo verzijo preventivni predpis 120.000km, za šibkejše pa 180.000km. Vse to velja za nemški trg, dokument je namreč za Nemčijo v priponki, kot tudi copy/paste tekst, ki sem ga dal.

 

Priponke

  • 1019122-zahnriemenwechselintervalle_vw_pkw_benzin.pdf
    66,5 KB · Ogledi: 510

Blue GTI

stručko
Osebje foruma
19. jul 2007
404
3
18
Ljubljana
www.69performance.si
Zobati jermen žene tudi odmične gredi. Dejansko izpušno. Ta pa je preko verige povezana z sesalno gredjo.

Za Passate, A4 in A6 starejših letnikov - AEB motor, obstaja drugačen izpopolnjen šponar in zobati jermen z drugim številom zob. Torej "popravek" tovarne, da je zadeva vzdržljivejša.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Imam AEB motor 150KM (MJ je 1997) ... pri tvojih nemških navodilih piše "seit Einsatz bis einschl. MJ `99 - 120k"! Torej je priporočeno na 120k. Hvala za to!
zmaga.gif


Še vedno pa v (slovenski) servisni piše na 180k, tako da ob prodaji bom kupcu tisto porinil pred nos!
grims-1.gif